Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Leif Jendelöv - 13 januari 2010 23:15

Hade precis somnat när Albin kom upp inatt och sa att han hade kräkits. Fyyyyy vad jag är trött på sjuka barn. Sen är det ju så jäkla vidrigt att sanera sängen när den förutom sängkläderna innehåller så mycket annat skit, som stereoapparater, böcker, lego och annat smått och gott som är nödvändigt att ha med sig i sängen. Albin fortsatte att kräkas med jämna mellanrum hela natten och hela förmiddagen och i morse sa dessutom Lina att hon hade ont i magen, så idag har alla fyra barnen varit hemma. Ronja var ju sjuk i helgen och Pontus var ju risig i magen i måndags, så de hade ju kunnat åka till dagis. Men jag litar inte på att Pontus lösa mage är tillräckligt, utan jag misstänkte att ifall jag skickat iväg honom till dagis så skulle de nog ha ringt efter någon timme och sagt att han spytt ned hela dagis. Men han visar ännu så länge inga som helst tendenser till magsjuka, så jag hoppas innerligt att det var det som han hade i måndags. Allt det här innebär att dagen gått åt till att passa upp på barn, så något annat har jag egentligen inte hunnit med. Nu ska jag nog gå och sova snart så att jag orkar med en kräkig natt till. Gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards