Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2010 21:41

Har suttit i ett möte nu ikväll och fryser fortfarande. Lokalen där vi sitter är rätt så kall vintertid och man blir rätt så nedkyld. Sen fick jag gå en bit till en kall bil som lagom började bli varm när jag kom hem. Fryser fortfarande! Men det är ju bara för att jag ska stå ut med värmeböljan i sommar. Vad tråkigt det skulle vara ifall vi levde i konstant sommarklimat, eller för den delen vinterklimat. Tror inte man skulle uppskatta varken sommar eller vinter om vi inte hade dessa variationer vi har i vädret. Sverige är rätt så fantastiskt ändå!


Ronja verkar helt återställd nu, hon har varit pigg hela dagen och inga tendenser alls till att vara sjuk. Pontus har däremot varit lite lös i magen, men så länge det håller sig till blöjan så går det ju an. Verkar dessutom vara nåt som går över väldigt fort. Nu ska jag snart gå och sova, gonatt på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2010 13:55

Satt uppe större delen av natten, kom i säng vid halv fyra ungefär. Då hade Ronja somnat och nu verkar hon bra i magen igen. Fattas väl bara att någon annan blir sjuk istället. Men nu känner jag mig rätt så sliten efter natten. Det positiva är att jag hann med en hel del pappersgöra inatt.


Får väl se hur det blir med städningen idag när de små är hemma och alla är så trötta. Kanske inte rätt dag att ta tag i det trots allt. Nu ska jag nog gå ut en sväng och fylla på vedkorgen, ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 januari 2010 01:00

Barnen var sjuka i princip hela November/December. De avlöste varandra med sjukdomar och allt gick bara runt, precis som det brukar vara vissa år. Dagarna innan julafton var det ju Ronja som åkte på en rejäl förkylning, men sen blev det jullov och alla barnen har hållit sig friska. Skönt! I morgon skulle ju de minsta börja på dagis igen och vad händer då? Jo, för någon halvtimme sedan så kräkte Ronja ned sin säng rejält och nu sitter vi nere framför TV:n med en "kräkburk" framför oss. Grannarnas Ida hade också kräkits i förra vecka, innan Albin var där och lekte med Malte, men det hade visst bara varit på natten och sedan hade det varit bra igen. Hoppas att det blir samma sak här! Men jag lär nog ringa dem i morgon för att fråga ifall det var några fler som blev drabbade. I vilket fall som helst så lär det ju inte bli något dagis i morgon, nu ska jag titta på en film tillsammans med Ronja. Gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards