Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Leif Jendelöv - 7 januari 2010 22:58

Nu är det snart dags för att sova. Ville bara tala om att det numera bara är 10 minusgrader ute, känns ju som rena värmeböljan ju! Men det har också kommit lite snö. så jag får nog ploga i morgon igen. Ska nog försöka mig på några seriösa varv på skidorna i morgon också, så man får lite riktig motion.


Kan ju också säga att kattungarna börjar bli allt större, vilket inte minst märks när jag ska ge dem avmaskningsmedel. Vassa klor och vassa tänder. Dessutom så blir det ju ingen lek för dem, utan blodigt allvar på liv eller död, så de tar ju i ordentligt också. Inte som när man leker med dem. Men det ska kännas och synas (på händerna) att man har kattungar tycker jag. Gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 7 januari 2010 14:45

Har en massa pappersgöra att pyssla med, men eftersom jag inte skaffat någon ny almanacka för 2010 så har jag ingen struktur på saker och ting. Jag är en sådan person som måste skriva ned allt jag ska göra på en lista eller nåt, annars händer det ingenting. Jag måste på nåt vis se allt framför mig och sen prioritera. Konstigt egentligen, men folk är ju olika. En del har bara massor av energi och får allt gjort på en gång, medans andra (som jag) behöver lite mera tid på sig. När jag väl har någon form av lista och sätter igång så kan jag vara jätteeffektiv, men nu har jag som sagt ingen ordning alls. Samtidigt så skulle jag behöva ha lite ordning eftersom det är dags för ett gäng deklarationer och kontrolluppgifter! Men det löser sig nog.


Idag har jag varit ute och åkt lite skidor. Tog ett varv här ute på åkern, men det känns att det var länge sedan. Varvet är ju en knapp kilometer, men det är ju några specifika "skidmuskler" som man inte har använt på ett tag, så jag skulle behöva ta många varv till. Men det är alltid skönt att komma ut på skidorna, så skön motion tycker jag! Barnen var också ute och har åkt en massa i deras egna spår. Lina började att ta ett varv på åkern hon med, men gav upp då hon tyckte att det var dåligt glid. Dessa vallafria skidor är ju inte bra!


Just nu är det bara Pontus och jag hemma och Pontus ligger och sover, så jag borde egentligen inte sitta kvar här utan gå och börja tvätta eller nåt. Så får det nog bli, over and out!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards