Alla inlägg den 21 december 2009

Av Leif Jendelöv - 21 december 2009 23:03

Inatt så hade stackars Ronja en riktigt hemsk hosta. Det rosslade som bara den och det lät verkligen inte bra. Så idag försökte jag att få tag på BVC, vilket naturligtvis misslyckades, så det blev till att ta till plan B. Ringde barnens Morfar som fick komma hit och titta lite på henne. Vid det laget så var hostan redan bättre, men nu så ska hon få Mollipect i alla fall. Fast den tyckte hon var jätteäcklig och gjorde värsta grimaserna när hon drack. Hon ville ha den "vanliga" medicinen istället, dvs alvedon!


I morgon går barnen sista dagen i skolan och slutar dessutom tidigt. Men det tänkte vi utnyttja till att städa på övervåningen. Lär nog inte vara särskilt populärt, men man ska nog se till att sysselsätta dem tror jag. Annars blir det bara långa dagar till julafton.


Idag så flyttade jag och barnen ned kattungarna lite på prov också. De har redan funnit sig rätt så väl här nere och jag tror att det blir bättre att ha dem här nere. Surtanten Busan däremot tycker att de är synnerligen äckliga. Hon har kommit på att det finns ett rum i huset som de inte har besudlat ännu. Badrummet! Så nu har hon flyttat in där och vill inte gärna lämna det. Helst så tycker hon nog att vi ska ställa in en kattlåda och servera henne torrfoder där också, så att hon slipper lämna rummet. Det är en grym värld vi lever i tycker hon nog!


Julstöket börjar nog bli klart snart tror jag. Det är färdigbakat, klapparna är inköpta och inslagna och granen ska vi ta ned på Onsdag (vi använder plastgran). Sen så får vi se ifall vi är tillräckligt friska för att fira jul med några andra, eller ifall vi får fira för oss själva här hemma?  Nu ska jag gå och sova, så nu får ni fortsätta utan mig. Gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards