Alla inlägg den 12 december 2009

Av Leif Jendelöv - 12 december 2009 23:28

Det har faktiskt inte hänt så mycket. Dagens "stora" grej var ju helgstäden på dagis. Känns aldrig kul när man sätter igång med den, men när man väl är färdig så känns det desto skönare. Nu är det bara tvätten kvar, som ska lämnas innan måndag morgon.


Läste på Mickes blogg att han var nöjd med verkstadsjobbet på Lloyden. Kul för honom! Själv hade jag min Lloyd inlämnad igår för släcka en tvåa på handbromsen samt byta bromsar i bak. Var där och hämtade bilen en kvart innan de skulle åka hem och ringde och beställde pizza innan jag drog. Kom väl några hundra meter innan bakbromsarna var nästan låsta och bilen orkade knappt gå framåt. Var ju bara att vända och låta dem jobba över lite. Till saken hör att han talade om för mig när jag hämtade ut den att oken var dåliga. Men de hade motionerat upp dem och smort ordentligt, så nu skulle de funka. Det slutade med att han fick sätta tillbaka en gammal kloss på varje sida, för oken fastnade annars. Tre kvart senare så rullade jag iväg och bilen rullade förvisso, men bromsarna låg tyvärr an lite grann. Tänkte att det kanske skulle släppa efter en stund! Kommer kraftigt försenad till pizzerian och sa att jag hade beställt två pizzor för rätt så länge sedan. "De har varit klara jättelänge" säger han och skrattar . Känner att det luktar lite om bromsarna när jag hoppar in, men det verkar inte vara så farligt ändå. På vägen hem från Björklinge så märker jag ändå att de ligger an mera, men är så j-a less att jag bara åker vidare. När jag kommer hem och tittar på skivorna så glöder den ena  . Så de skivorna lär ju inte vara raka så länge! Fast det var ju rätt så effektfullt i mörkret här hemma ändå, nästan lite partystämning ! Nu idag så hade det dock släppt fast det gnisslar och har sig lite, så det blir lite backjobb för honom! Det tråkiga är att det har varit lite slarv från deras sida de sista gångerna. Lite synd, då jag gärna anlitar mindre lokala företag. Nu ska jag gå och tvätta lite, sov så gott!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards