Alla inlägg den 15 december 2009

Av Leif Jendelöv - 15 december 2009 23:42

Så vart det vinter då! Direkt så blev det ju lite ljusare också, vilket behövs efter den här mörka hösten. Det bästa av allt är ju att det ska bli kallt fram till jul i alla fall, så då lär det ju faktiskt bli en vit jul. I vanlig ordning så är man ju sjukt förberedd på snön. Belosen står med klippaggregatet på i garaget och snöbladet står i ladan bakom en massa bråte. Det innebär att jag måste släpa fram det, först ur ladan och sedan genom snön till belosen. För den tar sig ju inte fram utan snöbladet. Men när jag väl har fått på det så...........


Var iväg och tittade på luciauppträdande på dagis idag med. Ronja var lucia och alla barnen sjöng så duktigt så! Pontus som inte hade varit på dagis idag fick dock sitta och titta på. Hade aldrig fått honom att gå i ett luciatåg, vilket för övrigt gällde även resten av de minsta barnen. De var inte riktigt införstådda med att de skulle stå inför en massa föräldrar och sjunga  . Men så är det ju med små barn, bara att acceptera ju!


Har också spelat innebandy idag för sista gången den här terminen. Det var nog årets bästa spel idag tror jag. Till viss del kanske beror det på att det var relativt många ungdomar med idag. De är ju så satans snabba och kvicka, en gammal gubbe som jag hinner liksom inte med. Men man får ju som tur är sin lilla revansch när de försöker att tacklas. De har ju inte så mycket till kropp att komma med, så det blir liksom tvärstopp för dem. Kul har vi i alla fall, gamla som unga. Nu ska jag hoppa in i duschen tror jag, hej o hå!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards