Alla inlägg den 13 december 2009

Av Leif Jendelöv - 13 december 2009 23:22

I morse blev vi väckta vid sjutiden av Lina, Ronja och Sarah som lussade för oss. Jättegulligt, men eftersom Pontus hållit mig vaken en stor del av natten så hade jag lite svårt att ta till mig det. Kändes som om jag precis hade somnat när de kom in! Sen på eftermiddag så var det dags igen, då barnkören hade luciauppträdande i Lena kyrka. De var jätteduktiga! Men tyvärr så var väl kanske inte de övriga barnen riktigt med på noterna, Pontus hördes tyvärr en hel del. Sen efteråt så bjöds det som vanligt på fika i sockenstugan. Som vanligt var det också väldigt mycket folk och väldigt trångt/kaotiskt , så nästa år hoppar vi nog över fikat. Så sade vi förmodligen även förra året och nästa år sitter vi förmodligen där och funderar på varför vi inte hoppade över fikat.


I morgon så skulle jag ha åkt för att hjälpa Micke, men eftersom Pontus (igen!) är sjuk så måste jag tyvärr ställa in det. Hoppas att jag kan hjälpa honom senare i veckan i stället, för man får ju lite dåligt samvete när man har lovat att komma. Men man har ju inte så mycket val! Det får bli allt för ikväll, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 december 2009 00:55

Och jag måste ju bara kommentera gårdagens idol. Tycker att det kändes rätt att Erik vann, han var trots allt strået vassare. Fast Kalle var väl inte dålig direkt heller. Men Eriks version av "the show must go on" är ju bara helt sjukt bra. Men så är det ju en riktigt bra låt från början med! Men trots allt så borde Tove ha vunnit, adjö!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards