Alla inlägg den 10 december 2009

Av Leif Jendelöv - 10 december 2009 22:30

Att städa för den här gången alltså! Men nu är det bara helgstäden kvar, sen kan man pusta ut för den här gången. Annars så har väl dagen varit rätt så lugn. Var in till stan för att handla en sväng tillsammans med Albin. Vi passade på att köpa en julklapp till Ronja och i morgon så ska jag beställa lite mera klappar på Ginza. Men det blir inte så mycket julklappar i år har vi tänkt. Efter stan åkte vi direkt till dagis för att hämta de två minsta och när jag ändå var ute och åkte så fortsatte jag till Skyttorp för att hämta Lina hos en kompis. De blev rätt så besvikna när jag kom en timme tidigare än det var sagt, men det löste sig genom att Sarah fick följa med hit en stund innan de båda skulle på pingis.


I morgon tänkte jag förmodligen baka lite med de minsta. Ska bland annat baka min favorit inför julen, radiokaka! Testade en modern variant ett år, med muscovadosocker i, men den var ingen höjdare  . Så jag håller mig till originalet framöver tror jag! Sen så ska vi baka en sats med lussebullar till också, har nämligen lovat att baka till dagis. Men å andra sidan så ska Ronja och Albin till Mormor för att övernatta i morgon, och jag vet inte när de åker dit. Om de då inte är hemma när jag ska baka så är det ju liksom inte lika kul!   Nu tänker jag avsluta det här, tack o goodbye!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards