Alla inlägg den 18 december 2009

Av Leif Jendelöv - 18 december 2009 21:46

Idag så har den röda bilen varit på återbesök i Vendel. Så nu har den fått nya bromsok i bak också! Återstår bara fram nu, men det tar vi i vår! Idag så gick det i alla fall utan några missöden när jag skulle hämta bilen. Däremot så tyckte den inte om att stå inomhus under dagen för att sedan komma ut i tjugo minus. När jag ikväll skulle skjutsa Albin till kalas så fick jag inte upp någon av bakdörrarna. De hade frusit fast rejält och det blev lite halvjobbigt att spänna fast Pontus i barnstolen i bak eftersom jag fick ta det framifrån. Ändå glad att man har en så pass stor bil där det trots allt går att ta sig bak, även om det blir bökigt. Framförallt med en ettåring i famnen som inte är direkt samarbetsvillig direkt!  


Annars har det väl inte hänt så mycket. Vi har börjat att städa lite och jag har tvättat lite, såna där vanliga vardagssysslor som är så tråkiga. Framförallt städningen är ju hopplös eftersom vi har en liten kille här hemma som älskar att tömma ur allting. Han tömmer allt från kökslådor till tvättkorgar och leksakslådor. Fort går det också! Tror att han stökar ned mer än de andra tillsammans faktiskt. Måste ju också skriva att han har fäktats idag. Sprang omkring med en tom hushållspappersrulle och fäktade hej vilt  , med ljudeffekter och allt. Hur gullig som helst! Blir väl så när de tar efter de större barnen, Albin och Ronja brukar ju leka starwars med lasersvärd bland annat. Sen så vet jag inte ifall han har snappat upp från dagis också.


Nu ikväll så har vi tittat på "på spåret", men efter det så är det ju ingenting på TV, så det blir väl till att fortsätta med vardagssysslorna då! Eller så går man igenom skafferiet efter nåt gott. En Fredagskväll så vill man ju kunna ta det lite lugnt tycker jag. Nu ska jag gå och titta på sporten, ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards