Alla inlägg den 11 december 2009

Av Leif Jendelöv - 11 december 2009 22:10

Spännande värre. Vi har suttit och tittat på idol nu och väntar bara på att få se resultatet. Vem vinner? Är fortfarande grymt besviken efter att Tove åkte ur, men min andra favvo, Erik är ju i final och jag tycker faktiskt att han var bäst idag. Även om han inte gjorde "the final countdown" något vidare. Till saken hör att vi faktiskt är så gott som barnfria ikväll/inatt, bara Pontus är hemma och han sover ju redan. Så vi får se på TV själva ikväll, vilket faktiskt känns väldigt ovanligt en fredagskväll.


Har ju faktiskt bakat en mumsig radiokaka tillsammans med Ronja idag också  . Albin kom hem från skolan lagom tills det var dags att slicka ur skålen och "svisfarna", som Ronja säger! Men radiokakan blev i alla fall riktigt god och onyttig.


Idag så fick jag en otrvlig överraskning också, i form av en faktura som jag glömt bort. Den kommer bara nio månader försent, men icke desto mindre så är den jobbig då det handlar om rep av ett släp som vi inte ens använder längre. Dessutom så var det ju ingen liten räkning heller, så det stör mina planer lite nu när det känns som om finanserna var på gång att återhämta sig. Återigen så känns det ju som om att när man väl lyckas resa sig så slår någon undan benen på oss. Hela tiden! Men vi klarar nog det här också, för han är bra att ha att göra med och vi får nog möjlighet att dela upp den på två! Det ska inte vara lätt att leva, så är det ju bara! Då vore ju inte livet någon utmaning  . Nu ska jag se omröstningen i idol, gonatt med er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards