Alla inlägg den 9 december 2009

Av Leif Jendelöv - 9 december 2009 21:42

Vad ska jag skriva om idag då? Har mest varit trött och lite grinig. Pontus var vaken ett tag i natt nämligen. Förvarnade på dagis om att han kanske skulle kunna vara lite trött under dagen, men när jag kom för att hämta barnen så sa de att han varit jättepigg och glad  . Nu på kvällen så var han med och städade på dagis också och då var han rätt nöjd då med! Nu har vi "bara" morgondagens städ samt helgstäden innan vi är klara med den här veckan, sen så dröjer det ett tag innan det blir dags igen. Skönt!


Idag så hämtade jag Lina på skolan igen. Det var andra dagen i rad som jag knackade på och hämtade henne. Idag så var det tandläkaren som kallade. Anledningen är att hon förmodligen ska få tandställning till våren och nu tittade vi bara på en röntgenplåt som de tog sist vi var där.


Har precis pratat med Micke också och nu kommer jag att åka dit för att hjälpa honom lite nästa vecka också. Vi konstaterade också att det nog var en varg jag såg i förra veckan eftersom den har synts till i trakterna efter att jag såg den. Bland annat så har den ju rivit två får utanför våla. Så nu börjar blodtörsten att komma fram i trakten  . Jag har väl egentligen inga åsikter om vargjakt eller inte, men jag tycker att det känns lite överdriven den här rädslan för varg som vi har. Har en människa i modern tid någonsin blivit attackerad av varg? Jag har faktiskt ingen aning, men jag tror att risken för att de ska ge sig på människor är rätt så liten. Däremot förstår jag ju dem som är oroliga för sina tamdjur!


Visst är det roligt med alla smileys de har börjat med? Men man funderar ju på en del av dem, som den här till exempel  . Nu får det vara färdigbloggat för idag, gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards