Alla inlägg den 16 december 2009

Av Leif Jendelöv - 16 december 2009 22:29

Idag var Pontus tillbaka på dagis, men han kunde väl kanske varit hemma någon dag till kanske. Svårt att veta var gränsen ska gå! Han är ju trots allt pigg, men snorar ju en del. Å andra sidan så är väl det standard så här års! Nåja, nu var han tillbaka ändå och trivdes bra med det. Ville inte åka hem när jag kom! Det ville han däremot vid tiotiden när jag kom med maten och han råkade få syn på mig. Då trodde han nog att han skulle hem och kom för att klä på sig. Blev lite ledsen när jag åkte utan honom! Ronja hade med sig lite pyssel hem från dagis idag, som hon kom på att hon ju faktiskt kunde ge Mamma i julklapp. Så vi passade på att slå in ett paket innan Mamma kom hem ikväll.


Ikväll så har jag plogat lite också. Lyckades efter lång övertalning att nöta igång Belosen och tog sats genom snön bort till ladan med klippaggregatet på. Det gick bra och väl där skruvade jag av aggregatet och skruvade på snöbladet som jag släpat fram. Belosen fick stå och tuffa på tomgång under tiden, men när jag var färdig och skulle börja ploga så drog den bara en stor suck och somnade. Sen kunde jag inte övertala den till att starta igen. Eftersom det luktade mycket bensin om den så drog jag slutsatsen att den surat ned sig och åkte iväg på en uppsamlingsrunda för att hämta hem alla barnen från dagis och kompisar i stället. Nu i kväll så gick jag ut och provade igen och då startade den utan protester, så nu har jag plogat det viktigaste i alla fall. Tänkte fortsätta med resten i morgon.


I morgon tänkte jag passa på att ge blod också, samt inhandla en julklapp till min kära hustru. Hade egentligen tänkt att ta det på Fredag när ändå Annika ska in, men kom på att dels så har inte blodgivningen öppet, dels så har jag ingen bil. Den ska ju in på backjobb på verkstan! Det får bli allt, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards