Alla inlägg den 27 december 2008

Av Leif Jendelöv - 27 december 2008 21:35

Det är ju rätt så svårt när man inte har någonting att jämföra med. Problemet är att jag tycker att jag har fått till en bra kalkyl, men ändå tycker jag att det verkar lite i underkant. Vad vet jag? Får nog prata ihop mig med brorsan och se ifall jag har missat nåt. Man begär väl för lite i lön helt enkelt! Har även suttit och räknat ihop den här månaden lite och börjar inse att bitarna börjar att falla på plats. Om bara grejorna håller ihop hyfsat så ska det nog kunna fungera riktigt hyfsat det här, vilket känns bra. God natt på er!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 27 december 2008 19:55

Idag när jag kom hem från Järlåsa så visade det sig att Kitty hade hittat hem igen. Gissa om Ronja är glad, vi andra också förstås, men jag tror att Ronja är gladast. Det verkar inta ha gått någon större nöd på henne, så det har nog funnits mycket byten att äta och hon verkar inte rädd för att gå ut igen. Fast Ronja ville inte släppa ut henne först, ifall hon skulle försvinna igen.

  Har precis lagt Pontus, inte helt frivilligt från hans sida. Men Pappa har sista ordet i det här fallet, så nu tror jag att han sover. Han är inne i en rätt så jobbig period, pockar på uppmärksamhet på ett sätt som jag inte kan minnas att nån av de andra har gjort. Mäktiga röstresurser har han i alla fall. Men är man lite trött, vilket man ju är rätt så ofta, så tål man inte de där höga skriken så himla bra. Så det blir rätt jobbigt. Men man kan ju inte klaga, det är ju ett medvetet val att skaffa ett fjärde barn. Så det är nog bara att bita ihop tror jag. Tror också att det är så att han börjar få tänder, vilket också påverkar de små liven en aning. Nu ska jag försöka att räkna på lite jobb, ha det så bra så hörs vi.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards