Alla inlägg den 6 december 2008

Av Leif Jendelöv - 6 december 2008 21:26

Lägger in en bild på barnen när de lussade för oss idag. Inte världens bästa bild kanske, men ändå!

Av Leif Jendelöv - 6 december 2008 20:53

Idag så var vi överbjudna till svärföräldrarna för ett litet julbord. Det var vi och fruns syskon med familjer som var där. Kul att träffas faktiskt, men framförallt kul för barnen att få leka av sig lite med sina kusiner. Dessutom så ville ALLA barnen lussa för oss vuxna, och de var verkligen jätteduktiga. Annars blev det en massa julmat, vilket alltid är gott. Speciellt julskinkan är ju en hit tycker jag. Så nu börjar julstämningen infinna sig lite. Ronja blev kvar över natten tillsammans med kusinen, vilket alltid är populärt.

  Stefan och Janne fick hålla på lite själva med bilen idag. Det var väl inte så jättemycket att göra på den, lite svetsning av ett "gångjärn" till flaket samt en glappande koppling till några positionsljus på släpet. Dessutom så fick de börja planera för en lite större reparation av locket på släpet som får bli nån gång runt jul/nyår. I övrigt så rullar verksamheten på ganska bra faktiskt. I alla fall med jobben, det verkar fortfarande finnas mycket körning. Men jag satt i hytten här i veckan och funderade lite, och kom då fram till att konjunkturnedgången märker vi trots allt av lite vi med. Genom fler tommil. Å andra sidan så har ju soppapriset gått ned rätt så rejält, så det kanske har jämnat ut sig. Vad vet jag? Jag är ju bara en dum åkare;) Nu tänker jag inte skriva något mera, så jag lägger locket på nu. Ha det så bra och sov så gott med er.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards