Alla inlägg den 18 december 2008

Av Leif Jendelöv - 18 december 2008 21:01

Har precis parkerat i Norrköpings hamn för lossning i morgon bitti. De har öppet ett tag till, men eftersom min körtid är slut så får det bli lossning imorgon. Bidde en lång dag idag med, så börjar man att fråga sig om det här betalar sig i förhållande till antalet arbetade timmar så kan det ju aldrig fungera. Om man skulle vara anställd så skulle man ju vilja ha betalt för all tid man jobbar, det vill säga ca. 10-12 timmar om dagen. Så det är nog bara att konstatera att det är för lite förtjänst på det här egentligen. Och faktum är att trots att vi bara kör tre dagar i veckan så kommer vi, om man räknar med våra Lördagar, upp i drygt fyrtio timmar per vecka ändå. Nu blev jag väldigt negativ, men egentligen trivs jag skitbra med det här och har inte alls nåt emot långa dagar när jag ändå jobbar. Annars får man ju bara sitta och fördriva en massa långa kvällar. Vad jag menar är väl snarare att det borde banne mig gå runt utan problem det här, och gör det inte det så kanske man borde leta efter nån annan körning eftersom man annars är med och dumpar priserna. Samtidigt så har vi ännu inte fått betalt för någon hel månad ännu, så det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser. Nu är det dags för sängen, gonatt på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 december 2008 11:07

Efter lossning i Töreboda vart det vidare färd ner till Trollhättan för ett flislass till Örebro. Sedan vidare till Valåsen för virke till Norrköping. Sen är det nog kväller med råge tror jag. Men jag får nog sitta här i Trollhättan och vänta på lass ett tag till, för det är många bilar före. Får väl se ifall det hinner bli eftermiddag innan jag kan rulla vidare. Nu ska jag passa på att äta min matlåda, så jag slipper stanna för det sedan i alla fall. Bloggar nog vidare senare, hej svejs!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards