Alla inlägg den 15 december 2008

Av Leif Jendelöv - 15 december 2008 23:28

Hann med ett utvecklingssamtal om Ronja idag med. Hon är ju rätt så fantastisk, allt var bara bra. Alltid positiv, väldigt social, lätt att ha att göra med, utvecklas som hon ska osv. osv. Med andra ord har de ungefär samma bild av Ronja som vi har här hemma, även om allt inte bara är guld och gröna skogar jämnt och ständigt. Men i stora drag så. Vi hann även med att åka in till stan och köpa lite mera julklappar innan vi skulle hämta henne på dagis. Så nu börjar den biten nog närma sig slutet för den här gången, även om det är lite kvar att handla. Av det andra jag hade tänkt att hinna med så blev det inte mycket gjort. Jo, pappersgörat har jag hunnit med. Men inte så mycket annat.

  Nu är det dags för sängen, hej o hå!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 december 2008 07:45

På att skjutsa Ronja till dagis. De andra har precis åkt till skolan och nu återstår "bara" att ge Ronja frukost och se till att hon får kläder på sig. Sen kommer hon inte att vilja åka till dagis. När vi väl kommer dit kommer hon dock att bli överlycklig över att se David igen, och sen när jag ska hämta henne kommer hon inte alls att vilja åka hem. "Dumma Pappa" kommer hon att säga. Typ! De är rätt så förutsägbara de små liven, men det är ju också det som är lite av charmen med barnen. Samtidigt så kan de ju också överaska en ibland och göra helt tvärtom mot vad man förväntar sig.

  Stefan ska lasta i Västerås nu på morgonen, till Norrköping har jag för mig. Sen bär det väl av på nya äventyr någonstans i Sverige. Numera med en fungerande kaffebryggare. Hoppas jag! Själv ska jag syssla med lite telefonerande och lite pappersjobb och faxande mm. Ska också passa på att hälsa på en kompis som är föräldraledig, det gäller ju att passa på medans man har chansen. Näe, nu är det nog dags att ta tag i morgonens sysslor. Det vill säga att ta hand om Ronjas morgonrutiner. Ses och hörs.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards