Alla inlägg den 4 december 2008

Av Leif Jendelöv - 4 december 2008 20:39

Tänkte lägga in två bilder tagna idag. En är tagen från hytten för att visa utsikten. Bilden blev väl sådär, kan man ju säga;) Den andra är från en rastplats utanför Vansbro. Tog den för att visa kontrasten mot de "rastbilder" jag la in från Trollhättan härom veckan. Det syns inte på bilden, men Västerdalälven rinner precis bredvid rastplatsen.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 4 december 2008 20:05

Det är ju lite häftigt, men idag har jag passerat flera ställen som man känner igen av olika anledningar. Det började med att jag lastade i Heby

.............och ja, Heby känner man ju igen liksom. Sen åkte jag till en lastpallstillverkare i Kolsva som visade sig ligga mitt emot herrgården i Kolsva. Där har jag varit på nån facklig konferens, så där kände jag igen mig när jag väl kom dit. Efter Kolsva åkte jag mot Vansbro via Ludvika. Tänker efter ett tag, när jag passerat Ludvika, att jag känner igen mig. Rätt som det är passerar jag Brunnsvik Folkhögskola, där jag har gått en kurs. Också facklig. Ytterligare någon mil senare passerar jag Grangärde där jag vid ovan nämnda kurs var inkvarterad på ett pensionat. Det jag minns av det är att det ligger fantastiskt fint precis bredvid vattnet. Efter tjugo mil är jag framme i Vansbro för att lasta pellets. Och det visar sig att företaget har ett stort upplag på en stor plan. På den planen parkerade jag bilen när Annika simmade Vansbrosimmet. Den dagen förtjänar ett helt eget inlägg egentligen. Man kan säga att medan Annika simmade, eller flöt, så sprang jag omkring och lärde känna invånarna i byn. Måste säga att efter den dagen så har jag ett oerhört positivt intryck av Vansbro, sådana fantastiskt hjälpsamma människor det bor där. Heja Vansbro! Nåja, sen var det slut med kända platser för den här gången. Nu står jag parkerad för natten på en parkering mitt ute i skogen utanför Gnesta för att lossa imorgon bitti.

Det får nog bli allt, hej svejs!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards