Alla inlägg den 20 december 2008

Av Leif Jendelöv - 20 december 2008 22:00

Idag så var vi inne och köpte, vad jag tror i alla fall, sista julklappen. Så nu ska i alla fall det vara ur världen. Nu är det bara resten kvar, det vill säga städning, laga till julmaten, pynta granen mm. Sen kanske man äntligen kan känna lite julstämning. Har ju varit lite negativ den senaste veckan, men även en obotlig optimist som jag måste ju få vara lite negativ ibland. Dessutom så har lite av våra problem tillfälligt löst sig lite grann, vilket har lättat en tung sten från mina axlar.

  Idag så har jag även hunnit med att tvätta av lastbilen, och även om det inte blev helt bra så fick jag åtminstone bort den värsta skiten. Men förarsidan är full av små svarta prickar av asfalt eller nåt vilket mitt tvättmedel inte rådde på, så det får jag väl ta senare någon gång. Den ser i alla fall betydligt bättre ut nu än innan. Ronja och Annika har bakat julgodis idag, och Ronja var väldigt snabb med att ta till sig att det är bara de som är med och bakar som får provsmaka och slicka ur karotterna. Vissa saker lär de sig väldigt snabbt de små underbara liven. Apropå barn så kan jag dessutom meddela att Pontus har börjat att röra lite på sig. Han ligger på golvet och sprattlar sig framåt. Eller rättare sagt mest bakåt! Igår lyckades han att ta sig fram till en blomkruka som står på vårt köksgolv och rycka tag i bladen varvid blomman naturligtvis lade sig över honom. Gissa om han blev arg?

  Nu ska jag ta och slappa en stund framför TV:n innan jag hoppar in i duschen och kryper ned i sängen. Ha en fortsatt bra helg så hörs vi.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards