Alla inlägg den 8 december 2008

Av Leif Jendelöv - 8 december 2008 17:56

Idag for jag, frun och Pontus in till stan efter att ha skjutsat Ronja till dagis. Vi passade på att storhandla och jag handlade några julklappar och faktiskt en ny vinterjacka på rea. Har varit i behov av en sån en längre tid nu, så det passade bra. För en gångs skull så handlade vi inte på coop, utan på maxi. Men det vete tusan om vi ska göra igen, blev ju svindyrt. Men det har ju faktiskt blivit rätt mycket dyrare med mat sista året bara, tycker att det märks rätt tydligt på matkontot. Kan ju också till viss del förklaras av att man numera är en så stor familj också, men det har ändå märkts.

  På dagis hade de besök idag, av Barbro som spelade dragspel. När jag frågade vad hon spelade för sånger kom standardsvaret: "Jag kommer inte ihåg". Det är ju rätt så märkligt, om man frågar henne vad som hände för typ fem minuter sedan så är det samma svar. Måste vara bra mycket som rör sig i deras små huvuden i den där åldern. Eller ska man börja vara orolig? Näe, tror inte det.

  Annars har vi väl inte gjort så mycket här hemma. Har varit så förbannat trött nu på eftermiddagen bara, så man orkar ju inget. Vet inte ifall jag börjar bli sjuk eller om man har sovit för lite. Kanske en kombination, vad vet jag? Nåja, det blir nog bra med det med så småningom. Nu får det vara slutbloggat för denna gången, hej svejs på er!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards