Alla inlägg den 11 december 2008

Av Leif Jendelöv - 11 december 2008 18:36

Tog en bild medans jag stod och väntade på assistans i Korsberga. Passande nog med en kyrkogård i bakgrunden. Som kuriosa kan jag ju också meddela att mekens pappa låg begravd på kyrkogården. Stenen syntes från vägen där jag stod. Lite onyttigt vetande bara.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 december 2008 18:16

Sitter nu i Trollhättan där jag ska övernatta för att lasta till Örebro imorgon. Lite synd att det har strulat så mycket idag, annars hade jag nog hunnit lasta och åkt vidare för övernattning i Örebro. Men i slutänden tror jag inte att vi har förlorat mer än tid. Hade jag hunnit till Örebro idag så hade det funnits chans till lite tidigare kväll imorgon. Men, det är väl sånt man får ta helt enkelt. Lite tråkigt dock med dessa tidiga kvällar eftersom man inte har alltför mycket att göra. Hade man stått på nåt bättre ställe hade man ju åtminstone kunnat ta en tur och sett på omgivningarna, samt kanske handlat lite förnödenheter. Men det finns ju liksom inte så mycket sånt i det här industriområdet. Får väl titta på en film eller nåt. En annan nackdel med tidiga kvällar är att man hinner suga ur batterierna för mycket, så jag måste starta upp bilen ikväll för att ladda dem. Ett problem som tål att funderas på framöver hur man ska lösa. Allt för denna gången.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 december 2008 13:24

Efter många om och men så fick jag till slut ett lass, men beställaren verkar vara minst sagt strulig så vi får väl se var det här slutar. Jag uppfattade att jag skulle ha 35 pallar med pellets, ordermottagaren uppfattade samma sak och hade skrivit ut en order med 35 pall. Vi är alltså två stycken som har hört samma sak. Efter ca. tre timmar ringer karln och hade fått orderbekräftelse per fax. Han undrar varför jag bara hade lastat 35 pall, för han beställde ALLTID fullt lass. Det vill säga 45 pall. Jag säger som det är att jag bara har fått lass enligt ordersedeln och dessutom inte kan lasta 45 pall p.g.a överlass samt platsbrist. Inte mycket att göra åt saken dock, så vi får se hur allt slutar.

  Till råga på allt så hann jag inte ut ur Korsberga innan servon sade upp sig. Det blev något tungstyrt kan jag meddela. Vid kontroll fanns det ingen servoolja. Ingen mack fanns i byn, men vid kontakt med en bybo fick jag numret till en verkstad i byn. Ringde och fick prata med en kille som senare kom ner med ny olja. Provstartade och kunde konstatera att pumpen läckte som ett såll, men vid närmare kontroll visade det sig att det var röret från pumpen som hade skakat loss, varvid pumpen tömde ur sig all olja på typ en sekund. Killen lyckades lyckligtvis få dit röret och efter ytterligare en påfyllning av olja så funkade det igen. Skönt!!

  Nu sitter jag och har rast ett par mil utanför Göteborg innan vidare färd mot Lysekil. Efter lossning var det tal om flis till Södertälje, men jag vet inte från vart och ifall jag hinner lasta ikväll. Återstår att se. Lär väl rapportera vidare ikväll. Ha det så gott.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 11 december 2008 07:03

Åter en natt i bilen då, och det gick bra som vanligt. Bilen startade och jag har kunnat koka kaffe, vilket känns som de två viktigaste punkterna. Tänkte lasta här till sju, men det verkar som om de inte öppnar förrän vid åtta. Så jag får nog vänta ett tag till tror jag.

.........Nu kom de visst ändå, bäst att höra med dem.

.........Jaha, det blev visst nåt strul. De hade inget lass till mig trots att det ska vara beställt. Beställaren får ringa och reda upp. Rapport kommer senare. Hej så länge.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards