Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Börjar kännas surt

Av Leif Jendelöv - 26 oktober 2008 22:49

Visserligen så har släpet gått åtta dagar i sträck nu, men idag när vi började titta närmare på chassiet under all skit och rost så visade det sig att någon tidigare ägare har råkat ut för någon typ av "olycka" och slitit loss axelinfästningen på den tredje axeln med följd att infästningen på chassiet har gått typ av. Det är mycket tveksamt att man får börja svetsa i den samma, men eftersom tidigare ägare inte verkar ha varit särskilt nogräknade av sig så har de naturligtvis gjort det ändå. Och det är inte ens snyggt gjort. Förmodligen innebär detta körförbud vid besiktning. Som sagt: SURT! Vad som känns ännu värre är försäljarens agerande. Det har nu visat sig att han har stått och blåljugit Stefan rätt upp i ansiktet. Jag ska förmodligen inte skriva här vad denne försäljare riskerar att råka ut för, med risk för att bli anmäld. Men jag börjar förstå varför han verkar hålla sig undan oss i alla fall. Det är ju helt uppenbart att han varit fullt medveten om vad för skrot han sålt. En helt uppenbar lögn är ju att han hela tiden hänvisat till att det är ett försäljningsuppdrag. d.v.s att de säljer för någon annans räkning, men faktum är att det på vårt regbevis står att AB G. Persson Tunga fordon är den föregående ägaren. Alltså kan han ta det här med försäljningsuppdrag och stoppa upp i arschlet. Och jag hjälper gärna till! Jävla pucko rent ut sagt. Man kan ju bara undra hur de är funtade? Räknar de med att bara göra en affär med varje kund eller? För med detta beteende lär ju kunderna knappast komma tillbaka. Eller är det bara Stefan och jag som är blåögda och lättlurade? Förmodligen. Men i vilket fall som helst kommer han ju för all framtid (inklusive hela det där j-a företaget) att vara svartlistade hos mig. Kommer ju aldrig mera att kunna lita på deras försäljare. Men han kanske är övertygad om att vi gör konkurs och ändå inte kommer att göra någon mera affär. Vad vet jag! Det vart ett väldigt bittert inlägg idag, men jag känner att jag måste skriva av mig lite. Risk annars att man avreagerar sig på en viss försäljare annars. Jag har ju trots allt övat lite på en del tuppar som "råkat" gå hädan. Man borde nog behandla sådana här oärliga människor på samma sätt. Känns ju jäkligt surt ifall hela det här projektet ska stupa på en sån här sak. Ska det vara på det här sättet kan man ju lika gärna göra affär med nån jäkla bakgårdshandlare eller typ vem som helst. Nu ska jag sova, gonatt på er.

/Leffe

P.S Grattis Katarina till dina framgångar i helgen. Sätter nog också in en bild på storvolvon med nya dekalen på takskylten.

 
 
Ingen bild

sussi

27 oktober 2008 10:51

Vad fin lastbilen är!/Sussi

 
Ingen bild

Kattis

27 oktober 2008 18:26

Bedragare kallas dessa puckon! De borde utrotas! Tyvärr verkar det som det finns det alltför gott om dem.... För övrigt är lastbilen kanon snygg med den fina takskylten och jag hoppas innerligt att era problem reder ut sig. Tack för grattiset, jag är så lycklig ska ni veta =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards