Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 1 oktober 2008 20:57

Det blir mycke papper när man är egen. Idag så ringde speditören till Stefan och sa att det fattades ett vågkvitto bland papprena från förra veckan. Jag kommer ihåg båda två, även om jag inte kommer ihåg vikten (som liksom är det viktiga). Och jag är rätt säker på att jag skickade med båda två i kuvertet, ändå så saknas det ena. Det som är extra surt är ju att jag har i förebyggande syfte scannat alla följesedlar, utom just de här två då. Eftersom det var så dålig läsbarhet på dem så syntes det inte någonting när jag scannade. Blev liksom bara vitt! Lärdomen får väl bli att jag måste häfta ihop alla papper i fortsättningen, och så måste jag ha tag i en bra kopiator. JAA....... Fortsättning på dramat följer väl antar jag. Samma tid, samma kanal.

  Förkylningen börjar äntligen så sakteliga ge med sig, trots eller tack vare att jag spelade innebandy igår kväll. Har dessutom blivit tillfrågad ifall jag skulle vilja vara med i styrelsen för idrottsföreningen här i byn. Konstigt nog så är det rätt lockande, trots att jag känner att jag inte kommer att ha tid riktigt. Men det är ju faktiskt kul att vara engagerad i föreningslivet! Dessutom så känner jag en viss skyldighet att dra mitt strå till stacken. Får väl se hur det slutar?

  Igår så lurade vi räven på ett smaskigt skrovmål. Han (eller hon) strök omkring i trädgården, men eftersom vi numera har en hyfsat säker hönsgård, så fick han inget. Annars börjar jag bli lite "less" på hönsen. De lägger ju inga ägg! Dessutom så verkar vi aldrig bli av med dessa parasiter som parasiterar på deras ben, trots upprepade behandlingar. Skulle nog behöva ett helt nytt hönshus, samt en ny tupp till Gotlandshönsen. Men vi har en på gång, så då kanske de börjar att värpa igen. Hoppas, hoppas, hoppas! Känns ju lite fel att behöva köpa ägg när man har egna höns.

  Annars har livet sin gilla gång här på Svartmyren, och Pontus växer och står i, han börjar redan kännas så stor. Otroligt hur fort allting går. Kan det kanske ha nåt med åldern att göra tro? Min alltså, inte Pontus. Nu får det vara slutbloggat för idag, hej och hå vad det går.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards