Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 3 oktober 2008 20:18

Fredag igen då, alltid så skönt. Har varit trött den här veckan. Stefan har jobbat på bra med vagnskrället, så det verkar gå framåt. Stefan får för övrigt dra ett tungt lass med företaget så här långt, hoppas att han orkar bara. Eftersom man har hus och familj att ta hänsyn till också så blir det ju så att jag måste syssla med saker här hemma också. Nu till helgen hade jag ju "tyvärr" bokat upp en maskin att greja med här hemma till helgen inför vintern. Även nästa helg går bort eftersom  vi kommer att vara på Åland för bröllop hela helgen. Hoppas att släpet håller ett tag nu. Börjar bli lite orolig för inkomsterna i Oktober. Det positiva som hänt idag är att jag fått tillbaka momspengarna för Augusti, så nu kommer vi att kunna betala avbetalningen på bilen den här månaden. Momsen på den kommer nämligen på den här månadsavin. Så det blir en räkning på typ 140000:-.

  Fick en kommentar från syrran också där hon tar åt sig lite av äran av att ha räddat hönsen undan från rävfan. Det är ju faktiskt helt riktigt, så om jag inte har gjort det så får jag väl passa på att tacka så hemskt mycket för hjälpen i somras. Börjar bli dags att lägga barn nu, så jag får nog bryta nu. Tack och hej.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards