Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 15 oktober 2008 21:36

Nu när jag la in inlägget så fanns helt plötsligt det första inlägget där, lite irriterande eller?

Av Leif Jendelöv - 15 oktober 2008 21:10

Nu har jag varit extremt dålig på att blogga ett tag och det är jag på väg att fortsätta med eftersom att inlägget jag precis har skrivit "försvann", så jag får skriva om det. Får väl börja med bröllopet i helgen! Det var verkliget kanontrevligt och jättetrevligt. Naturligtvis så underlätter det att vi redan har lärt känna så pass många av brudens familj på Åland samt brudgummens kompisgäng. Det blir ju lite mer avslappnat då. Det var också jättelyckat att ha vagnen med. Första natten sov vi precis utanför festlokalen vilket innebar att alla ungar kunde se på film i den. Senare på kvällen kunde de dessutom somna i den, vilket naturligtvis var praktiskt. Även båtresan gick helt utan missöden den här gången, vilket inte alls är självklart när man har barn (och hustru) som har anlag för åk(sjö)sjuka. Men som sagt, det gick helt utan missöden.

  Idag så är även Stefan igång igen efter den senaste släpreparationen. Börjar kännas rätt så frustrerande med alla stådagar. Men Stefan och Janne har åter igen gjort ett kanonjobb, tack för det! Måste väl försöka att kompensera Stefan senare nån gång, han har verkligen haft det tufft de senaste veckorna. I helgen ska jag försöka att stripa på bilen. Får se hur det går, vågar inte riva ner takskylten om jag inte är säker på att få tillbaka den innan måndagen. Men eftersom jag jobbar på ett glasmästeri borde jag ju kunna det här! Det löser sig nog skulle jag tro. Annars sitter jag mest och räknar ned tiden tills jag slutar på jobbet, det är faktiskt rätt frustrerande att både jobba heltid och dessutom ha tankarna på åkeriet. Vill trots allt sluta på jobbet med flaggan i topp, så länge jag är anställd vill jag göra ett bra jobb. Dessutom så har man ju rätt så mycket här hemma. Dels familjen, dels pappersgörat. Har blivit en hel del sena kvällar kan jag ju säga. Men jag klagar absolut inte, har ju trots allt valt det själv. Dessutom så har min käre lillebror haft det hundra resor värre de senaste veckorna tror jag, plus att jag faktiskt tycker att pappersgörat är rätt så kul. Nu så är det dags för att ta tag i kvällssysslorna. Gonatt på er.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards