Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 25 oktober 2008 12:50

Lille Pontus har fått en ny kompis! Det är den där oerhört tjusiga och intelligenta killen i hallspegeln. Brukar ta ett snack med honom varje gång han passerar. Det verkar som om de har mycket att prata om, för det är ett väldigt tjattrande på Pontus när man stannar till där. Annars är allt bra här hemma. Frun har just åkt till Knivsta tillsammans med Pontus, och hon tog med sig Lina till Storvreta, så det är bara Ronja och Albin kvar här. Men snart kommer Albins kompis hit, så då är friden slut tror jag.

  Började med att byta till vinterdäck på Clion innan Pontus vaknade, ska väl ut och fortsätta. Känns väl egentligen lite tidigt att byta, men sommardäcken börjar bli så jäkla dåliga, så jag måste! Har haft tre punkteringar nu i höst. Det är fler än jag haft totalt sedan jag tog körkort innan, och det känns inte som om jag har tid, energi eller ekonomi för tillfället för att skaffa nya sommardäck nu så här strax innan det är dags att byta till vinterdäck. Så det får bli till våren, men jag kommer förmodligen att glömma bort det, så när det blir dags att skifta till våren så står man väl där utan några däck. Men det får bli ett senare problem!

  Flisekipaget har nu rullat åtta dagar i sträck (med helg imellan) utan någon ståtid. Det är ju faktiskt rekord så här långt. Känns oerhört bra faktiskt. Den här veckan blir det bara fyra dagar som den rullar, för på fredag är det dags besiktning. Spännande värre! Dessutom ska vi få vår första avräkning nu i veckan. Det kan man kalla spännande! Nu har jag inget mer att förtälja, så nu avslutar jag. Ajöss med er.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards