Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 17 oktober 2008 19:32

Jaha, då var den här veckan också slut då. Skönt. Har varit lite "rörigt" på jobbet den här veckan, men nu är det bara tre veckor kvar. Sen så får man väl jobba gratis typ. Känns lite frustrerande när alla räkningar liksom flyter in i en strid ström utan att det kommer några pengar in på kontot, men snart så är det dags för första avräkningen. Ska bli sjukt kul att se hur mycket det blir, om våra beräkningar stämmer. Skulle väl ljuga om jag påstod att jag inte är lite orolig inför att vi har räknat tokfel, men jag är inte den som gräver ner mig i negativa tankar så jag tror ändå att det i slutänden blir bra. Fast det är ändå sjukt mycket pengar som går ut just nu. Fast nåt som verkar positivt är att det verkar som om momspengarna från inköpet av ekipaget, som vi redan har fått tillbaka, inte ska betalas in till finansbolagen förrän nästa månad. Det innebär att de pengarna (150000:-) kan sitta och generera lite ränta i en månad till. Blir ju i slutändan ändå lite räntepengar. Den här månaden ska ju dessutom Stefan ha ut lite lön, vilket blir ytterligare en rätt stor utgift. Men det ska nog gå om vi bara får våra pengar ifrån speditören som det är tänkt. Mycket som känns osäkert så här innan man har sett att allt klaffar. Det får nog bli allt för denna gång, ajöss och ha en bra kväll.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards