Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 21 oktober 2008 22:46

Ikväll har jag svingat lite innebandyklubba igen. Det är så j-a jobbigt, men så skitakul. Hade köpt en ny klubba till idag eftersom den gamla "råkade" gå av sist. Den nya funkade bra, men eftersom "hookningen" är lite annorlunda så vart det väldigt många höga bollar idag. Men nåt mål lyckades jag ändå stänka in. Man är ju liksom typ värsta skyttekungen eller nåt;) Näe, jag bara skojade lite där, men några mål brukar det bli varje gång i alla fall.

  Tisdag idag och flisekipaget verkar rulla på (det var visst bara någon broms på släpet som hade trilskats idag), hoppas vid gudarna att det rullar resten av den här månaden. När jag tittar på vårat kontoutdrag så får man lite lätt panik, men när jag satte mig ned och benade ut alla transaktioner och räkningar så verkar det banne mig som om vi ligger rätt så rätt i våra beräkningar hittills. Det "enda" som fattas är lite intäkter! Kanske inte någon helt oviktig post, men det inger ju visst hopp om att det ska gå vägen det här. Bara vi lyckas hålla ut tills utgifter och intäkter kommer i balans så.

  Till helgen har vi insett att det är dags att göra slag i saken och ta bort några av våra tuppar. Vi har ju ett kraftigt överskott på de små liven, så tyvärr så måste några bort. Inget roligt att göra, men faktum är att hönorna inte heller mår så bra av att ha så många tuppar omkring sig. De blir så att säga lite "överstimulerade" liksom. Allt för ikväll, over and out!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards