Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Leif Jendelöv - 18 oktober 2008 20:28

Nu har jag precis avslutat ett pass med lite administrativa sysslor. Har kopierat, betalat räkningar, sorterat , satt in i olika pärmar samt skickat iväg fraktsedlar. Mycket papper blir det. Eftersom bil och släp är hela så var det inget akut att göra på dem, men jag var ändå en vända till Järlåsa för att kolla upp stereon, som inte vill hålla minnet när man spelar skivor. Den kommer helt enkelt inte ihåg var den slutade sist. Normalt är det väl inget stort problem, men när man lyssnar på en ljudbok på en MP3-skiva med sådär en tre miljarder olika spår så kan det bli lite halvjobbigt att kitta rätt igen. Jag trodde att det var så enkelt att kabeln för minnet, som det ska vara ström på hela tiden inte var rätt ansluten. Men det visade sig att alla kablar var rätt kopplade, inklusive ovan nämnda kabel. Så det får nog bli ett besök på Uppsala bilradio i veckan för att bena ut problemet. I veckan ska jag även försöka att fixa en ny dekal till takskylten. Får väl se ifall jag kan fixa det på jobbet, och hur dyrt det blir. Annars får jag väl beställa på nätet.

  Har även hunnit med lite pyssel här hemma. Har nu fått in husvagnen i ladan, fixat ström till hönsen, vinterparkerat Amazonen m.m Imorgon ska jag försöka att fixa klart väggen till hönshuset så att det blir lite mindre dragit för dem. Det var allt, ajöss med er.

/Leffe

P.S Micke, köttet jag menade var älgköttet du skrev om tidigare i September.

Ovido - Quiz & Flashcards