Alla inlägg under juli 2008

Av Leif Jendelöv - 24 juli 2008 22:02

Jag är ensam här hemma sen i Onsdags då familjen åkte ut till svärföräldrarnas stuga. Tänkte att jag skulle få så mycket tid och få så mycket gjort då'rå. Pyttsan heller! Tiden liksom bara springer iväg någon stans. Skulle ha ringt våran revisor idag, men självklart åkte jag ifrån telefonf-n imorse, och när jag försökte ringa honom ikväll var det ingen som svarade. Typiskt!

  Har varit lite social idag i alla fall. Man är rätt så dålig på det sen man skaffade barn, men idag hälsade jag på en gammal god vän i alla fall. Åkte dit med Amazonen faktiskt. Hade till och med kärran med mig, det gick det med. Nu håller jag på att smälta bort, så jag har bestämt mig för att äta lite (eller mycket) glass. Mums!

Varma hälsningar.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 juli 2008 20:37

Ja, då var det måndag igen då. På jobbet har det varit lugnt, bara jag och cheferna är där de tre kommande veckorna. Idag hade vi bara en bil inbokad, och den hade vi bytt ruta på innan niofikat. Sen skulle vi byta en isolerruta ute på Ultuna, men det visade sig att nån annan redan hade bytt den! Vilken ordning det verkar vara där, Två olika "chefer" har beställt samma jobb. Så kan det bli.

  Stefan har pratat med speditören för flisbilen idag. Det verkar inte helt enkelt att få ihop tvåskift, men det finns vissa möjligheter att pyssla ihop det ändå kanske? Stefan ska ringa dit imorgon igen så får vi se hur det låter. Men det måste ju faktiskt finnas en möjlighet att det ska funka här hemma också, så våra respektive måste ju också få ett ord med i laget. Men det vore verkligen skitkul om det går i lås.

  Imorgon är det även ombesiktning för Bettan. Hoppas att den där j-a handbromsen blir godkänd nu, för nu kan jag inte spänna den mer utan att den ligger an hela tiden. Får väl se.

  Nu ska jag lägga barn. God natt.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 20 juli 2008 21:17

Idag var Stefan och jag iväg och tittade på en lastbil, i Skutskär. Bilen i sig var faktiskt en liten positiv överraskning då den verkar rätt fin med tanke på förutsättningarna. Körningen verkar väl också OK, om det bara går att få till med tvåskift. Stefan ska ringa speditören imorgon. Sen måste vi kolla upp killen som säljer, då vi efteråt upptäckte att han inte verkar stå som ägare. Skumt. Kan ju vara någonting med att någon annan har varit trafikansvarig i bolaget eller nåt, lär ju fråga karln nästa gång vi pratas vid. Det var mycket som var bytt på bilen, och alltid av en Volvoverkstad, så han har ju plöjt ner en hiskligt massa pengar på den. Funkar ju inte riktigt att hålla på så med en så pass gammal bil. Men en spännande vecka har vi i alla fall framför oss. Hoppas att det går att få ihop på nåt vis, vore verkligen skitkul.

Ha det bra

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 19 juli 2008 23:26

Imorse vaknade jag av att min kära hustru sa:

-Vet du om att klockan är tjugo över tio?

Poängen är att vi hade tänkt att åka till föräldrarna vid tiotiden. Nu vart klockan halv tolv istället. Det funkade det med, men dagen blev liksom kraftigt försenad. Men väl framme hos mor och far så passade jag på att röja lite längs deras uppfart. Den har känts rätt så igenväxt, så det behövdes då Pappa redan har repat framskärmarna på bilen mot grenarna. Efter lite fika så åkte vi vidare till Storasyster för att hjälpa till med att bygga ett staket runt deras altan. Det gick med en väldans fart faktiskt, så nu är det "bara" överliggarna och en omgång målning kvar för de att göra imorgon. Jättegod mat och fika hann vi med också. Barnen tycker alltid att det är kul att få komma dit och leka av sig lite. Bakslaget kommer väl imorgon då de lär vara rätt så trötta misstänker jag.

  Imorgon ska jag försöka att fixa handbromsen på Benzen. Sen så kommer Stefan och jag eventuellt att försöka att träffa en kille som ska sälja sin lastbil. Blir intressant att få se lite siffror på körningen så att man har lite att räkna på. Men det finns ju tyvärr en hel del osäkerhetsfaktorer då bilen är gammal, har gått långt, samt har stått en hel del på verkstad. Får väl se hur det verkar, men det är i vilket fall som helst kul att det äntligen rör lite på sig angående företagsfronten.

  Lägger även in lite bilder på min skäggige lilla svåger när han målar staket. Ha det så bra.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 juli 2008 22:07

Idag så åkte jag då planenligt Amazon till jobbet, vilket gick helt utan missöden. Det kändes dock lite pirrigt att åka motorvägen med den, känns inte riktigt som om det är dess rätta element liksom. Men det gick det med då det här högteknoligiska teknikundret, till skillnad från en röd PV, är utrustad med "overdrive". Kan ju tillägga att de blev rätt impade på jobbet med: "hur vågar du åka med den där till jobbet? Går den ända hem igen?". De är bara avundsjuka, vad skulle det annars vara, klart att den går ända hem igen. Jag åkte ju till och med via Storvreta och hämtade äldsta dottern samt hälsade på min lillasyster.

  Sen på kvällen kom svägerskan med familj på fika. Det är kul, då ungarna får leka av sig lite med sina kusiner. Annars har alla barnen varit iväg och lekt med kompisar idag, vilket märks (de är väldigt trötta). Ronja var iväg och lekte med sin bästis från dagis. Hon har pratat hela sommaren om att hon ska ringa honom och idag kom hon äntligen iväg.

  Imorgon så ska vi åka och hjälpa syrran med nåt, jag tror till slut att det blev ett staket som skulle byggas. Innan passar vi på att besöka mamma och pappa som ju har flyttat, och eftersom det bara är jag i familjen som har sett huset så vill ju de andra också komma dit och titta. Tänkte passa på och ta med mig motorsåg och röjsåg så man kan hjälpa dem att röja lite längs deras uppfart. Den var rätt så igenväxt, så det kan behövas att gallras lite där. Det var nog allt för idag.

Amazoniga hälsningar

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 16 juli 2008 21:31

Idag när jag kom hem från jobbet stod min skäggige lille svåger och skulle just tända grillen. Jag hade ingen aning om att de skulle komma, så det kom som en glad överraskning. Dessutom så blev det ju väldigt god mat. Egentligen så skulle de ju ha kommit igår, tillsammans med mina två yngre syskon. Men då blev ju Emma lite dålig, så de kom idag istället. Det var ju också en anledning till att fortsätta på gårdagens tårta, vilket ju aldrig kan vara fel. Vi kom även överens om att ses på Lördag för att fixa lite hemma hos dem. Annars finns det ju inte så himla mycket att blogga om nu när jag har börjat att jobba igen. Det händer ju liksom inte så mycket, och jobbet är ju inte så mycket att skriva om. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska åka Amazon till jobbet på Fredag. Kan bli kul ju.

  Våra puckade höns fortsätter att envisas med att lägga sina ägg utomhus, så den där hönsgården börjar kännas efterlängtad. Får väl se när vårt nät kommer? Förhoppningsvis senast nästa vecka, för vi har ju ändå inte tid att bygga den här helgen. Måste fixa handbromsen på Benzen då, förutom att fixa hemma hos syrran alltså.

Ha det bra

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 14 juli 2008 22:08

...gick ju rätt så bra, man kommer igång rätt så snabbt. Semestern känns redan rätt så avlägsen, och det är rätt skönt att komma in i vardagen igen. Nu funderar jag på ifall jag inte ska åka Amazon till jobbet nån dag i veckan, kunde ju faktiskt vara kul.

  Imorgon blir det full rulle här hemma. Frun i huset fyller ju typ 18 år eller nåt liknande, så det kommer en massa gratulanter hit på kvällsmat. Kul, då kan man ju få en rapport om hur semestern gick för mina båda syrror. Är rätt nyfiken på hur det gick för Kattis med husvagnen.

  Stefan ska ringa på ett flisbilsekipage med körning imorgon, kan ju bli en bra start. Men det lär ju bli en hel del skruvande på kvällar och helger då bilen har gått långt och är rätt gammal. Men det blir en lagom stor investering att börja med. Får väl se hur det låter imorgon när han kommer hit?

Ha det bra

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 juli 2008 21:58

Ja, då var det väl slut på friden för i år då. Imorgon börjar jag att jobba igen,det var faktiskt rätt många år sedan jag hade riktig ångest inför den dagen, men i år har jag faktiskt det. Men om nån vecka har man väl vant sig antar jag. Men det blir en lång dag imorgon. Efter jobbet väntar storhandling och presentinköp inför frugans födelsedag på Tisdag. Så det finns ju faktiskt lite kul att se fram emot i veckan också, så allt är inte bara pest och pina den här veckan. Det gäller väl att försöka hitta ljuspunkterna och inte bara se det negativa.

  Annars har vi väl tagit det lugnt idag med, storebror var och hälsade på för att titta på Pontus. Tyvärr så hade frun med alla barn utom just nämnde minsting just åkt iväg för att plocka jordgubbar, så det var ju inte så många hemma. Men det går ju faktiskt att fika ändå, och det gjorde vi ju. De fick ju dessutom faktiskt se Pontus. Och det var ju faktiskt därför de kom.

  Vi har en längre tid varit missnöjda med att våra höns inte lägger så många ägg som de borde, och vi har väl misstänkt att de lägger en del utomhus. Men vi har trots att vi försökt att leta inte hittat några, förrän igår då vi hittade ett gäng med ägg ute väl gömda. Misstänker att de kan ha fler gömslen så vi får nog fortsätta att leta, men vi har beställt grejor för att kunna bygga en ny hönsgård. Så sen kanske det kan bli lite mera ordning.

Ångestladdade hälsningar

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards