Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Leif Jendelöv - 4 juli 2008 23:09

Ja, det känns som om min semester har gått ut på att försörja Svensk bilprovning. Idag hade jag besiktning av Chryslern, och det gick ju faktiskt bra. Helt utan anmärkning, inte ens ett litet påpekande och besiktningsgubben var jättetrevlig. Innan det hann jag faktiskt med att ombesikta Benzen. Nu vart jag i alla fall av med "spanska flaggan" i vindrutan, men de godkände tyvärr inte handbromsen. Kan man ju tycka är lite konstigt då bilen inte orkar gå med handbromsen åtdragen. Nåja, jag fick ju i alla fall köra hem den. Men jag skulle kanske ha lastat av betongplattorna i bak innan besiktningen. Vem vet?

  Lille Pontus har varit på BVC idag och blivit undersökt. Han hade växt 2,5 cm och gått upp 100 g. så nu är han snart uppe i födelsevikten. Annars har han mest sovit idag, så att han ska orka hålla oss vakna i natt. Typ!

  Vi har också fått hem en äggkläckare som vi ska prova. Vi har åtta stycken tjaboägg ligger och väntar på att bli ruvade, ska bli spännande att se ifall det blir något av de. De förra äggen (som ruvades naturligt) blev ju tyvärr inget av, så vi är lite oroliga för att de inte får fram några bra ägg. Men det lär ju visa sig om ungefär tre veckor. Men vi har aldrig ruvat fram ägg i kläckare så det blir ju lite spännande. Undrar hur det blir med kycklingarna sen? Kommer hönorna att ta hand om de eller skiter de i dem?

Ovido - Quiz & Flashcards