Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Leif Jendelöv - 25 juli 2008 23:50

Nu har tre kycklingar kommit.

Gonatt

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 25 juli 2008 22:26

Idag är det äntligen Fredag. Varmt och eländigt( skojade där) och min kära familj har kommit hem igen. De har haft det bra i stugan, även om det har varit intensivt för dem, då det har varit en massa annat folk där också.

  På företagsfronten börjar det röra lite på sig. Men naturligtvis så har vår revisor tagit semester nu när vi behöver honom som bäst. Typiskt! Men jag har räknat och räknat, och trots att jag förmodligen har missat en massa poster så ser det ut att kunna funka faktiskt. Den som lever får se!

  Igår när jag vattnade äggen innan sängdags så tyckte jag att jag hörde ett pip. Men jag tänkte att det är ju lite tidigt att kläckas ju, så det måste ha varit luckan som gnisslade när jag stängde den. Idag när jag kom hem efter jobbet och skulle vända på äggen så var det ett himla pipande, och när jag tittade närmare var det ju faktiskt hål i tre ägg. Kunde inte hålla mig, utan var naturligtvis där och hjälpte till att pilla sönder äggskalet på det ägg som hunnit längst. Och jag vet! Man ska igentligen inte hjälpa dem, men det verkar så jobbigt för dem att ta sig ut, och det måste ta så mycket energi från dem. Men i skrivande stund har den och en till (som faktiskt fick ta sig ut alldeles själv) kläckts. Lägger in lite bilder på dem.

Over and out.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards