Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Saknas: två stycken hönor

Av Leif Jendelöv - 26 juli 2008 22:36

Ikväll så var vi iväg till stan en stund och handlade. Hönsen fick vara kvar ute medans vi var ute eftersom man ändå inte får in dem så länge det är ljust ute. De går ändå in själva när det börjar närma sig kväll. När vi kom hem och skulle stänga till om dem så fattas två stycken. Jäkla korkade hönor. Vi har letat och letat, och förmodligen ligger de och trycker någonstans, för det syntes inga spår efter nåt rovdjur. När de har varit framme brukar det synas väldigt tydligt med en hel massa fjädrar där själva brottet har ägt rum. Men om de nu ligger och trycker ute i natt är risken väldigt överhängande att nån räv eller dylikt nosar upp dem. De är ju dels inte direkt smarta de små djuren, och dels så är de ju inte vana med att vara ute på nätterna. Synd på värmen, annars hade vi tänkt att bygga vår hönsgård i helgen så kan de ju vara ute bäst de vill.

  På kycklingsfronten har det inte hänt nåt mer, så jag tror inte att det blir nåt med de fem äldsta äggen som är kvar att kläckas, men de får naturligtvis ligga kvar några dagar till. De fyra kycklingarna som har kläckts lever i all välförmåga och nu så har vi flyttat ut dem ur kläckaren. Nu får de bo i en kakkartong istället. Det är ett väldans pipande här hemma just för tillfället kan jag meddela.

  På Onsdag fyller Albin år och vi har en massa bra idéer på presenter, men tyvärr så har vi inte lyckats att hitta några än. Har trots allt fyra dagar till på mig, så jag får väl ta det efter jobbet nån dag i veckan.

  Imorgon har vi pratat om att åka och bada, vilket skulle vara skönt. Problemet är bara att när jag badar vill jag ta mitt dopp och sen åka hem, vilket inte resten av familjen vill. Jag har inte ro att ligga på stranden och steka mig en hel dag. Pallar inte för det bara. Dessutom så känns det som att dagen blir rätt bortkastad när man ligger på stranden en hel dag. Det har jag inte ro till. Får väl se hur det blir med det imorgon. Skulle dessutom behöva att klippa gräsmattan, men det kan man ju ändå inte göra så länge det är så här varmt. Har man inte fått värmeslag förr så lär man väl få det då misstänker jag.

Hej svejs

/Leffe

 
 
Ingen bild

stefan

27 juli 2008 00:03

Hallåj,prova fånga Räven,jag kan tänka mej å ha en tam Räv.Det vore ju lite coolare än två Rottisar.Glöm inte att jag kommer å hämtar vagnen i morr,tänkte vi kunde gå igenom dina siffror också.//Stefan

 
Ingen bild

sussi

27 juli 2008 09:30

ta du och slösa en dag på stranden du orkar iallafall inte göra något hemma

 
Ingen bild

Kattis

27 juli 2008 09:43

Hoppas ingen knyckt hönorna! För övrigt önskar vi er en trevlig dag på stranden.

 
Ingen bild

mathilda och emma

27 juli 2008 16:25

vi vill gärna bli faddrar till 2 kycklingar, men vi vill gärna bestämma namn på dom.Hejdå emma och Mathilda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards