Alla inlägg under juni 2008

Av Leif Jendelöv - 2 juni 2008 21:44

Jag har lagt ut en omröstning. Svara och kommentera gärna. Det är faktiskt inte så självklart som man först tror!

Av Leif Jendelöv - 2 juni 2008 21:03

Inatt fick vi besök av räven igen. Nu börjar vårt bestånd av chabohöns nästan bli lite kritiskt. Men det som retar mig mest är att han tog vår gråa tupp, som var så himla fin. Typist! Som Ronja skulle ha sagt. Så nu har vi det läget att chabobeståndet består av två tuppar och två (sjukliga) hönor, medan gotlandshönsen består av enbart hönor. Dessutom har ju chabohönorna legat och ruvat utan resultat, de har nu gått en och en halv vecka över tiden. Det är även en gotlandshöna som ruvar och de äggen bör kläckas till helgen. Får väl se ifall det blir något där istället?

Av Leif Jendelöv - 1 juni 2008 22:20

Hej

Idag har jag faktiskt klippt gräsmattan för första gången i år. Anledningen är att min Belos inte har velat gå tidigare. Men i helgen så tänkte jag att nu måste den bara igång. Så jag rev toppen och konstaterade att en ventil hade hängt sig och i samma veva kom min käre lillebror Stefan, så med gemensamma krafter fick vi igång ventilen igen. Sen när vi ändå höll på så gjorde vi rent förgasaren och tänkte att nu kommer den att gå klockrent!

Pyttsan! Den ville inte gå alls då den inte hade någon gnista. Efter en del huvudbry och en massa kollande på både det ena och det andra så hade gnistan kommit åter. Fint tänkte vi, då startar den ju. Jo eller hur? Efter en hel del klurande visade det sig att den fick in en massa vatten i cylindern. Väldigt konstigt då motorn faktisk är luftkyld och alltså inte har något vatten. Tänk, tänk? Det visade sig att tanken var full av vatten efter att ha stått i takdroppet hela vintern. Så töm tanken och fyll lite bensin så gick den sen. Skönt! Som straff för att den har strulat så fick den jobba hårt idag med gräset som var minst sagt tjockt. Men en belos ger sig inte i första taget så den vann till slut.

Ovido - Quiz & Flashcards