Alla inlägg under juni 2008

Av Leif Jendelöv - 23 juni 2008 16:13

Om det var ett väldigt bra dygn igår, så kan man säga motsatsen om idag. Igår sov Pontus hela natten och det hade han kanske gjort inatt med om det inte var för att Ronja vaknade kl. 02:00 och tyckte att livet var bra tråkigt när alla bara sover. Så hon väckte helt enkelt storebrorsan, och till slut resten av familjen och ville inte nanna. Så idag är alla jättetrötta och griniga. Mindre kul! Jag var dessutom in till stan på förmiddagen för att storhandla och uträtta diverse ärenden. Till råga på allt så skulle storebror med fru komma och hälsa på oss idag, men vi ställde in det. Får bli en annan dag. Jag hann dock träffa honom och hämta "lite" kött som han skulle haft med sig. Tack Micke, men det var lite väl mycket, var tvungen att tvinga på svärmor lite för att få plats i frysen. Det var nog allt för nu, tack o hej / Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 juni 2008 23:06

Idag har vi mest mekat bil. Stefan och jag drog fram Amazonen ur ladan och försökte sen att få igång henne. Efter att vi bl.a bytt ut soppaslangen och fixat lite jordning till elen samt lite starthjälp så tuffade hon igång. Imponerande då hon inte gått på över två år. Tyvärr så funkar inte kopplingen, så vi kunde inte provköra. Vi grejade också lite med PV:n, vilket slutade med fiasko (se bild). Det kanske är som vår käre storebror skrev i en kommentar till Stefans blogg, att vi Jendelövare bara kan skruva sönder saker, men inte ihop dem.

  Vi har också haft besök av lillsyrran med sambo, svåger med sambo, samt svärföräldrar. De ville titta på Pontus så klart. Så ett tag så var det mycket folk här. Vi fick dessutom höra att det vankas bröllop framöver, kul värre!

  Imorgon ska jag åka in till vår revisor och fixa med papperena till bolagsbildandet, så äntligen kanske det kan bli nåt där. Får väl rapportera imorgon hur det gick.

P.S Jag har lagt ut en ny omröstning

Av Leif Jendelöv - 21 juni 2008 21:49

Ja, idag så är det liksom dagen efter och vi börjar väl landa på jorden. Jag glömde ju att skriva att mitt i villervallan igår så hade vi ju gäster här över midsommar. De kom i Torsdags kväll och sov i vår husvagn. Gissa om de blev förvånade när de kom upp igår morse och fann svärmor här med barnen. Men de var ju trots allt medvetna om situationen och tog den med ro, och det var tur att de var här så att våra barn kom med och fick fira midsommar. Lite tråkigt att vi knappt hann prata med dem så mycket. Har inte fått så mycket gjort idag bortsett från att jag har mekat lite med Bettan,

  De verkar som det är mycket att göra på BB, för de har missat att lägga ut Pontus som webbis. Får väl ringa efter helgen kanske.

Av Leif Jendelöv - 20 juni 2008 21:05

Hej, Pontus hatar att byta blöjor, och han är jättegullig. Han är ganska lugn när han sitter i Albins eller mitt knä. Han byter blöja ganska ofta. Hej då från Lina.

Av Leif Jendelöv - 20 juni 2008 20:59

........kom då barn nummer fyra till världen. I morse kl. 7:04 föddes vår lilla Pontus. Det gick rätt så fort. Vi kom in till Ackis ca: 6 och 7:04 föddes alltså Pontus. Kvart i ett blev vi utsparkade då de behövde rummet till andra, hårt tryck på BB i helgen. Men det var faktiskt skönt att komma hem tidigt, då allt verkar fungera bra. Mamma mår bra, Pontus mår bra. Lägger även in lite bilder på lillen.

Av Leif Jendelöv - 19 juni 2008 22:17

Tja, idag så var jag då och handlade midsommarmaten, samtidigt som typ en miljon andra. Men det är faktiskt rätt så intressant att studera andra människor när man inte är stressad själv. De flesta som var och handlade idag (på Coop Forum alltså) var äldre par, och medans gubbarna såg rätt så uppgivna och apatiska ut så var kärringarna desto galnare. Speciellt runt färskpotatisen, där de var som bisvärmar. Emellanåt kunde någon klämma sig ut med famnen full av potatispåsar som de dumpade i kundvagnen, för att sedan ge sig in i stridens hetta igen. Själv lyckades jag hitta en lucka och kunde roffa åt mig nån enstaka knöl. Tur att man inte var stressad och kunde ta det hela med ro, kunde rentav tycka att det var komiskt.

  Idag så var lillebror här och visade upp nyförvärvet. Såg faktiskt riktigt bra ut. Kul! Han fortsatte sedan på turné runt Uppland för att visa upp skönheten. Den enda som inte verkade vara helt förtjust var hans sambo. Men ärligt talat. Om man tittar på bilderna nedan, ser hon inte rätt så nöjd ut ändå? Ser ut som hon knappt kan bärga sig inför en raggarrunda.

  Hej, hej och en himla trevlig midsommar önskar vi på Svartmyren

Av Leif Jendelöv - 18 juni 2008 23:12

Tja ba. Idag så har vi börjat att köra in veden. Alla (och jag menar alla!) hjälpte till jätteduktigt. Det är man ju inte bortskämd med. Vi hann med en del men det är en hel del kvar som vi får fortsätta med senare. Bl.a så ska frugans syrra komma och hämta ett släpvagnslass imorgon. Får man ju bjuda på. Annars så kom Mormor, som också hjälpte till, med en bra idé. Nämligen att packa i säckar att sälja på loppisen i Läby. Nåt för de två äldsta barnen kanske.

  Har precis tittat på fotbollen. Trist att de fick pisk, men de var verkligen inte bra så Ryssarna vann ju faktiskt rättvist. Dags att lite nya spelare får chans att komma in i landslaget kanske, och att Källström får lite mera speltid. Har Lagerbäck något emot honom eller?

  Studsmattan har varit en riktig hit. Barnen och jag samt några grannbarn har hoppat när vi inte har jobbat med veden. Rätt så bra motion faktiskt. Och kul!

  Imorgon blir det väl till att åka in till stan och handla inför midsommar, varför är man alltid ute i absolut sista stunden för? Korkat. Men vi har ju i och för sig varit lite osäkra på ifall det blir något, med tanke på den tänkta förlossningen som inte verkar bli av ännu. Min äldre bror efterlyste lite hjälp den 5:e. Får väl försöka att vara behjälplig då'rå. Men jag har inte tittat i almanackan ännu så vi får väl se hur det blir med det.

  Idag så har jag helt glömt bort att jaga revisorn, så det får jag väl försöka med igen imorgon. Då kanske min kompanjon, den yngre brodern kan hjälpa till då han också är ledig då. Han ska för övrigt åka och titta på en gammelbil imorgon. En Volvo 544:a som kommer att hamna här hemma på Svartmyren. Då blir nog min gamla Amazon glad att få lite sällskap, de har säkert en massa gamla minnen att tala om? Då har jag ju dessutom ett objekt till att skriva om på rullanderenovering-bloggen. Hoppas bara att allt går bra imorgon och att PV:n är så lovande som den verkar i annonsen.

  Det var fina bilder på grisarna och på lloyden Micke. Hur går det förresten med taket? Har du gjort något mer?

  Hälsningar Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards