Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Leif Jendelöv - 17 juni 2008 23:23

Ja, då var mattan ihopskruvad då. Var faktiskt lite mer jobb än jag hade tänkt mig. Inte själva mattan, men skyddsnätet runt om. Men gissa om ungarna blev glada, har hoppat hela kvällen.

  Apropå min kreditvärdighet Stefan så kan du vara lugn. Har lite för många kort (eller snarare koder) att hålla reda på bara. Har för övrigt pratat med kundtjänst och de ska skicka ett nytt kort och en ny kod.

  Imorgon så tänkte vi köra in ved i magasinet, känner mig jätteentusiastisk! Men vi måste göra det då vår stora vedtrave har rasat, så den måste in. Nån som känner sig hugad att hugga i så är ni välkomna. Nej visst ja! Ni jobbar ju kanske. Eller så är ni upptagna med att se upptagna ut. /Hälsningar semesterfirarn

Av Leif Jendelöv - 17 juni 2008 13:39

Hej igen, idag så har jag varit i stan igen, gick sådär bra. Först så skulle jag köpa en sån dära stor utestudsmatta som en överraskning till barnen. Vi har funderat på det ett tag. Men när jag skulle betala med mitt j-a kreditkort nummer 2 som jag använder så där en två tre gånger per år så ville betalterminalen inte godkänna min kod. Då jag har koden inprogrammerad i mobilen så är jag rätt så säker på att det var rätt kod, så jag åkte till en "minuten" för att prova där. Haha, han snodde kortet. Kul! Jag fick ta till plan B och använda kort 1, vilket medför att det är uppe vid kreditgränsen. Då kunde jag inte handla några mer prylar vilket var meningen, så då försökte jag att hälsa på vår revisor för att lämna in lite papper inför bolagsbildandet. Haha, han var inte där och det gick inte att få tag på honom per telefon heller. Skit också, får bli nån annan dag. Sen så var jag till Storvreta och hälsade på en kompis som bor inte särskilt långt ifrån lillsyrran. Dessutom så visade det sig att han bor granne med snickaren som hjälpte oss att bygga ut huset. Kul! När jag åkte därifrån så kom jag på att jag skulle ha haft med mig slåtterbalken till belosen för att lämna in den till den mekaniska verkstan här nere vid Brogård. Glömde den hemma, så jag åkte och hämtade den. Får väl se när den blir klar, ska bli kul att testa om/hur den funkar. Har en hel del gräs här hemma som det är hög tid att slå. Får väl i värsta fall ta fram lien, men det känns ju fel när jag nu har en belos som kan göra jobbet åt mig. / Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards