Alla inlägg under september 2008

Av Leif Jendelöv - 20 september 2008 22:03

Idag så har jag bara försökt att kurera mig, gått på alvedon och nezeril. Typ. Törs nog inte skriva hur länge jag sov imorse. Så länge har jag inte sovit på år och dag. Tur att familjen är på Åland hela helgen. Det enda vettiga jag har gjort idag är att tvätta lite. Och så klart så har jag helgstädat dagis. Sen så var jag en stund hos Stefan och grattade honom samt hämtade en del följesedlar som ska kopieras och skickas till speditören.

  Nu ska jag nog fortsätta att sova, för det verkar inte vara så mycket bra på TV direkt. Precis som vanligt, på helgen när vanligt folk har tid att titta är det mest skräp. Konstigt. Gonatt på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 19 september 2008 11:17

Var en timme på jobbet idag, sen så var det bara att kapitulera. Gick bara inte att jobba. Ont i halsen, snorigt och ont i tamejfan hela kroppen. Nu efter alvedon, nezeril och ett par timmars sömn känns det lite bättre, så nu ska jag fixa nåt att äta innan jag ska försöka att göra nåt vettigt.

  Stefan har i alla fall haft det varmt i hytten inatt, så han är nog nöjd tror jag. Dessutom så fyller han ju år idag (var det sjutton eller?), så ett stort grattis till vår lillebror idag. Hurra, hurra, hurra. Just nu längtar jag också efter att komma igång och köra, ska bli så j-a kul tycker jag. Allt för nu, over and out.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 september 2008 22:45

Har haft ont i halsen som f-n idag. Känns inte alls särskilt bra faktiskt. Börjar dessutom bli täppt och snorig. Jobbigt! Stefan har tillbringat dagen på Volvo här i Uppsala för att fixa värmaren, så i natt ska han förhoppningsvis ha det lite varmare. Hoppas att den funkar bra nu då, så han kan sova gott. För det ska i alla fall jag göra nu (efter en alvedonkur). Gonatt på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 17 september 2008 22:04

Ikväll så fick jag åka till Väsby efter jobbet för att lösa av Stefan, då hans körtid var slut. Känns ju lite fel att övernatta i bilen när man är så nära liksom. Var ju kul att få prova bilen med lass. Kan ju bara meddela att den levde upp till förväntningarna, den drar ju nåt helt enormt ända från botten. Tyvärr så medförde det här oplanerade bytet att Frun fick ställa in sina aktiviteter, så jag har lite dåligt samvete. Får väl försöka att gottgöra henne på nåt vis. Nu är det snart dags att sova. Gonatt.

/Leffe


P.S Grattis till innebandyvinsten Tobbe.

Av Leif Jendelöv - 16 september 2008 22:23

Då börjar man bli en gammal erfaren åkare då! Eeh! Skojade bara där, men det verkar gå bra för Stefan i alla fall. Han befinner sig i Linköping över natten. Ska visst lossa flisen där, sen så vet vi inte vart han ska. Förmodligen nån annan stans;) Typ.

   Har precis varit och spelat innebandy, och nu är jag rätt så slut. Fast det är nog värre för Tobbe, som skulle spela match ikväll. Hoppas att det går bra för honom, så han slipper "skämmas". Nu ska jag ta hand om disken och gå och duscha. Hej på er.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 september 2008 21:00

Imorse drog då Stefan iväg på nya äventyr då. Känns ju bra att vi äntligen är på rull, även om det fortfarande är visst strul. Hoppas att det inte blir alltför kallt inatt. Tyvärr verkar det som om vi redan har råkat ut för nån mindre hederlig person som har slangat soppa ur bilen. Känns ju minst sagt surt när vi har sånt strul med att just få ihop soppan. Bara att bryta ihop och komma igen. Nu har jag en väldigt grinig son i knät, så jag får nog fortsätta senare. Tjohej.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 12 september 2008 22:53

Äntligen så är det dags att dra igång då, bilen är i det närmaste klar, bara micro kaffebryggare och avstripning kvar. Det ska jag fixa i helgen är det tänkt. Stefan och Janne har jobbat på skitabra i veckan och i det närmaste svetsat ett helt nytt släp. Bra jobbat tycker jag! På måndag lastas premiärlasset som tydligen går till Borlänge, och sen vidare till Mockfjärd. Lär bli en spännande premiärresa. Hoppas bara att allt funkar och att ekipaget håller ihop. Har ägnat en del av dagen åt att försöka ringe en del myndighetspersoner, men det ska man tydligen inte göra på Fredagar, för det är ingen som vill svara då. Konstigt!

  Nu ska jag avsluta det här för ikväll, för jag måste försöka att omformatera den här j-a datorjävelen som bara hakar upp sig hela tiden. Ska installera XP på den istället för Vista, som har strulat ända sen vi köpte skiten för två år sedan. Vista måste för övrigt vara det absolut sämsta operativsystemet som någonsin har existerat. Fy fan tycker jag om det. Gonatt på er därute bland ettor och nollor i cyberspacet.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 9 september 2008 22:56

Idag har jag spelat innebandy och är trött, så det blir inget mer blogginlägg än så här. Ska gå och sova istället. Men jag kan ju nämna att det i alla fall går framåt med företaget, det mesta ser nu ut att lösa sig. Även om det tar sin lilla tid. Ha det så bra och sov så gott.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards