Alla inlägg den 28 september 2008

Av Leif Jendelöv - 28 september 2008 22:07

Den här veckan var det dags för badminton igen, efter förra helgens förkylning. Men tyvärr så sitter den där sablans förkylningen i än. Märks väl inte så mycket till vardags, men när man ska ta i så märks det. Behöver jag påpeka att vi fick pisk idag. Tar igen det nästa vecka.

  Igår så var jag ute i Järlåsa och lekte bonnjävel. Jag hjälpte Janne att plasta en massa rundbal. Känns som om vi är skyldiga honom en hel del hjälp faktiskt. Så man lär väl försöka att ställa upp så gott man kan. Dessutom så är det ju faktiskt kul med traktorer och maskiner av alla dess slag tycker jag. På eftermiddagen så var vi två barnfamiljer som gick på bio, det var ju ett tag sen. De större barnen fick se på kung fu panda med mig och de mindre fick se Mamma Mu och Kråkan. Kan ju säga att det var uppskattat. Man borde ju kanske hitta på sånt här lite oftare.

  I fredags kväll så var jag ute och åt med några gamla jobbarkompisar, vi blev dock bara fyra stycken, på Gästis i Östervåla. Första gången jag var där och måste säga att det var ett mysigt ställe. De hade en "trubadur" där som spelade också. Mycke gammal go musik blev det. När vi skulle åka hem inträffade tyvärr ett litet missöde då generatorremmen la av på bilen precis efter att vi åkt från våla. Bara att vända och ringa till Uffes pappa som turligt nog bor i våla och be om skjuts hem. Verkligen schysst att han ställde upp. Framför allt eftersom han skulle ha 65-års fest dan därpå. Hem kom jag till slut i alla fall. Over and out and see you later.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards