Alla inlägg den 2 september 2008

Av Leif Jendelöv - 2 september 2008 20:26

Idag så har jag provat på att bokföra lite. Vi ska ju inte sköta den saken själva, utan det ska vår revisor sköta om. Men jag vill ju lära mig, och jag tycker faktiskt att det är kul att sitta och trixa med siffror. För ändamålet har jag laddat hem tre olika provprogram. Det första jag har insett är att jag behöver upprätta en kontoplan då det är typ fem miljoner konton i programmen. Det andra jag har kommit fram till är att programen inte är särskilt användarvänliga. Men glädjande nog så finns det ju ingen regel utan undantag, och följdaktligen så har jag hittat ett program som är väldigt intuitivt att jobba med. Dessutom så är de som står bakom programmet väldigt bra att ha och göra med. Så det lutar åt att jag skaffar det programmet senare.
  Nu sitter jag och väntar på att frun ska komma hem från föräldramötet så att jag kan åka iväg och spela innebandy. Hej svejs.
/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards