Alla inlägg under maj 2010

Av Leif Jendelöv - 4 maj 2010 22:54

Ikväll har jag spelat innebandy igen. Det var två månader sedan, vilket märktes. Konstigt hur fort man degar till sig! Undrar hur mycket träningsvärk jag kommer att ha i morgon?


Annars känner jag mig mest trött just nu. Har jobbat hela dagen och lite till och kom hem lagom till innebandyn. Det blir lite för långa arbetspass tycker jag. Får se hur det blir när jag har kommit in i det ordentligt. Kanske har man lite bättre flyt i jobbet då. Jag har ju blivit av med min Borlängetur som jag verkligen har trivts med och istället fått börja köra på Kallhäll. Är egentligen inget fel på körningen i sig. Men jag har, åtminstone så här i början, lite svårt för upplägget. Jobbar inte så många dagar, men väldigt långa dagar istället. Lite för långa för min smak. Men jag ska ge det en ärlig chans i alla fall innan jag gnäller allt för mycket!


Nu tänker jag gå och duscha innan jag kryper till sängs. Gonatt på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 2 maj 2010 16:31

Då har de högtiderna passerat igen då. Sista April tillbringades traditionsenligt vid majkasen i Vansta. I år var Siggan och Amanda här på besök, de har varit här hela helgen och ska snart åka hem. Vi hade också besök av den Åländska delen av släkten, som var här för att fira Ronja som ju fyllde fem i Onsdags.


Igår var det ju första Maj och lika traditionsenligt så var det ju till att träffa Peter för att demonstrera lite. I år återgick vi till våra rötter och gick här i Uppsala igen, efter att i några år ha gått i andra städer. Får väl se hur vi gör i fortsättningen? För det är trots allt lite kul att åka runt lite.


I dag har vi mest tagit det lite lugnt, slängt lite grovsopor och städat lite på

tomten. Jag försökte även att köra undan Belosen, men den tyckte att den stod väldigt bra där den stod, så den står kvar! Luftade Benzen också, men den ville inte heller vara med riktigt. Verkar inte riktigt som om den tycker om sitt nuvarande elsystem faktiskt. Skulle behöva slita ur hela systemet och göra om det helt, men det känns ju inte riktigt helprioriterat faktiskt.


Nu är det snart dags att åka in för veckans badminton. Det blir singelspel idag, vilket känns jobbigt, men det är ju trots allt hela idén med att spela. Det får bli allt, tack o hej!


/Leffe


Ovido - Quiz & Flashcards