Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Leif Jendelöv - 11 maj 2010 11:06

Fördelen med mitt nuvarande arbetsschema är att jag har fridagar lite då och då, samt långledigt varannan helg. Nackdelen är att man är så trött så att den lediga dagen går åt till att sova ikapp! Men nu är jag i alla fall ledig idag och tänkte inte göra något speciellt faktiskt. Ronja och Pontus är hemma från dagis, för jag orkade inte skjutsa dit dem i morse. Men de verkar bara glada för det, för då kan de hoppa på studmattan! Själv får jag väl ägna mig åt lite vardagssysslor såsom tvätt och dylikt.


En fördel med att börja jobba heltid igen är också att jag inte har tid med att spela farmville på FB, så nu har jag inte gjort det på ett par månader. Tänker inte börja igen heller, för det är ju på nåt märkligt vis beroendeframkallande.


Nu ska barnen ut och hoppa igen. Ronja är så himla duktig på att hjälpa Pontus med kläder och allt. En riktig "hönsmamma"! När jag gick upp i morse så hade hon redan klätt på Pontus och när de ska ut så klär hon på honom både skor, jacka och mössa. Det är ju inte alltid som det blir rätt, men ändå! Sist så hittade hon inte Pontus skor, så då satte hon på honom sina egna. Fast det blev ju problem när hon skulle klä på sig själv sedan och inte hade några skor! Fick leta reda på Pontus skor så löste sig allt. Det får bli allt för idag, tack o adjö!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards