Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Leif Jendelöv - 25 maj 2010 11:39

Måndagar är ju alltid värst! Dels så har vi schemamässigt jobbiga måndagar, dels så kan det ju aldrig bara få flyta på. Inte heller igår! Eftermiddagen gick faktiskt riktigt bra efter en lite strulig morgon och efter att jag har lossat den sista butiken i nyköping så ska jag bara svänga in till Trosa för att lasta tomgods. Vid den butiken får man backa in i vinkel från gatan, vilket aldrig har varit några problem förr. Den här gången slutar det dessvärre med att dragstången tar i duomatic-kopplingen som naturligtvis går åt pipan. Med andra ord så står jag där jag står med låsta bromsar på släpet och bilen mitt i gatan. Törs heller inte koppla loss vagnen då dragstångnen stod rätt ut i gatan och med all säkerhet hade blivit påkörd. Det visade sig att det inte var första gången det hände då duomaticen sitter väldigt dumt till på den här bilen. Grejen är ju att vinkeln på dragstången inte var märkvärdig alls och jag har ju som sagt backat till många gånger förr med ungefär samma vinkel. Måste med andra ord ha varit väldigt nära förr men haft tur och klarat mig precis. Klockan var halv ett när jag kröp ned sängen i natt. Shit happens!


Idag händer nog inget särskilt. Ska bara ta igen mig så att jag orkar jobba kommande dagar. Känns lite tråkigt med fridagar när man är så trött så att man inte har någon glädje av dem. Fast kanske orkar man göra ett nytt försök med att baka bröd. Ska försöka att komma ihåg jästen den här gången bara! Det får bli allt.


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards