Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Leif Jendelöv - 23 maj 2010 21:24

Även för en så ofelbar kille som jag. Idag så fick jag ett ryck och fick för mig att baka bröd. Det var ju en sån grå och trist dag! Så jag svängde ihop en deg och ställde den på jäsning medans jag började dammsuga. När jag sedan var färdig med snabeldraken så tittade jag efter och tyckte att degen hade jäst väldigt dåligt, så den fick stå ett tag till helt enkelt. Efter ytterligare ett tag så tittade jag igen och kunde konstatera att den fortfarande inte hade jäst nåt. Började att fundera lite samt tittade mig omkring och upptäcker då att jästpaketet låg kvar på bänken. Oöppnat! Provade att ha i den efteråt, men det blev inget bra alls. Så nu har vi ett gäng minst sagt kompakta brödbullar här hemma. De gick ju faktiskt att äta medans de var nybakade, men jag tvivlar på att de är särskilt goda imorgon. Så risken är rätt så stor att de slutar som hönsfoder!


Annars så rullar väl allt på här hemma i vanlig god (o)ordning. I morgon är det ju måndag igen och jobb som väntar. Till råga på allt så blir det en riktig maratondag. Är ju ledig på Tisdag sedan, men då är man ju så trött så då sover man ju mest. Det får bli allt för denna gången, ses o hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards