Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Släktbesök

Av Leif Jendelöv - 30 juni 2008 21:23

Idag har vi haft folk här mest hela dagen, fast vi började dagen med att Ronja skulle till tandläkaren. Hon var verkligen superduktig min lilla tjej. Det började med att tandläkaren kom ut och presenterade sig och tog i hand, varvid Ronja studsar jämnfota och upphetsat upprepar: jag har blivit storasyster, jag har blivit storasyster. Lina var också med och hade förklarat för Ronja hur det gick till hos tandläkaren. Bl.a att man skulle gapa jättestort, så det första Ronja gör när hon kommer in i rummet (nästan innan hon klättrat upp i stolen) är naturligtvis att gapa jättestort. Det var nästan så att hon vägrade att stänga munnen när tandläkaren bad henne att bita ihop käkarna. Det var en jättebra tandläkare (eller tandhygienist ska det väl egentligen vara) som var jättebra på att förklara och att få Ronja att göra som hon skulle. Hon förklarade dessutom för Ronja varför hon skulle sluta med napp, vilket var bra, för nu kan jag hänvisa till vad tandläkaren sa när jag försöker att bearbeta henne.

  Till lunch kom hustruns kusin med familj på besök. De bor i Malmö, så vi träffar dem bara vartannat år när vi är där nere annars. De åt lunch och fikade här tillsammans med svågern med familj. Lina och hennes syssling ( blir det väl?) som är två år yngre fann varann direkt. De har ju träffats förut, men inte så ofta och jag vet inte hur mycket de kommer ihåg av varandra. Men det är ju kul att se dem när de hittar varandra sådär.

  Sen till kvällen kom mina båda systrar. Storasyster fixade käk, tack så hemskt mycket för det, det var gott. Och skönt att slippa laga mat efter alla besök. Storasyster ska iväg på husvagnssemester i två och en halv vecka, då ska vi ta hand om marsvinen. Det var därför de var här, för att lämna dem. Nästa helg ska lillasyster ansluta till dem på Öland i nån vecka. Kul för dem, det är första gången de bor i husvagn. Vanligtvis så brukar vi husvagnssemestra tillsammans med storesyrran, men inte i år, då lille Pontus har anlänt till vår familj. Men gissa om det känns lite sorgligt att inte få ge sig ut med vagnen i år när de drar iväg. Men vi planerar lite smått att ta igen det nästa år, med en längre tur norrut genom Sverige. Men jag hoppas verkligen att ni får det bra på semestern.

  Fick även ett SMS från min moster i dalarna idag, kul att höra ifrån dem. Vet inte om de läser det här, men om ni gör det får jag väl passa på att hälsa och tacka så mycket. Lägger även ut lite bilder som Ronja tog häromdagen. Det blir ju lite annorlunda perspektiv liksom:)

Sommriga hälsningar

/Leffe

 
 
Ingen bild

Kattis

1 juli 2008 16:04

Hoppas vi kan åka på semseter tillsammans hela högen nästa år, det skulle vara jätte roligt! Och villken fotograf du har därhemma!

 
Ingen bild

Leffe

1 juli 2008 20:48

Jo du, där har du ett riktigt konstnärsämne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards