Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Leif Jendelöv - 11 juni 2010 23:07

Idag var jag iväg och hjälpte Micke att köra ett lass svininredning igen. Andra lasset vi kör nu och ändå är det ju en del kvar att köra. Vi började det hårda arbetet med det viktigaste. Fika! Stickan bjöd in oss på lite kaffe innan vi skulle börja arbeta. Emelie, som också var med, var alldeles för blyg för att våga ta varken bullar eller saft till en början. Sen när det började bli dags att börja röra på sig så hade hon helt plötsligt tömt hela bullfatet! Vet inte hur hon betedde sig, men fort gick det i alla fall. Så hon var nog rätt så fikasugen trots allt!


När vi hade tömt kärran så fick jag tyvärr migränkänning, vilket inte är så kul när man har tio mil hem. Men väl hemma så tog jag lite piller och lade mig i sängen ett tag, och nu känns det mycket bättre. Har nu under kvällen suttit framför TV:n och tittat på Frankrike-Uruguay (0-0). Finns ju en viss risk att det kommer att bli en del TV-tittande den närmsta månaden. Annars så tittar vi ju numera inte särskilt mycket på TV:n sedan vi möblerade om. Faktiskt rätt så skönt!


Imorgon är våran väg avstängd, så då är vi instängda. Anledningen är att det är rally, så då får vi väl kanske leta oss ned för att kolla lite. Annars så lär man ju passa på att fixa lite här hemma. Måste ju bland annat kolla lite på husvagnens bromsar. Det blev ju lite nedslag på de när jag besiktade. Hoppas att det går att justera på nåt vettigt vis bara! Det får väl bli allt då, tack o hej för denna gången!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards