Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Leif Jendelöv - 13 juli 2010 10:04

Nu har vi kommit hem efter vår lilla tripp till svågern och kusinerna på Åland. Hade en mycket trevlig helg faktiskt med mycket sol och bad. I Söndags så var vi dessutom till Kastelholms slott och "Gustav Vasa-dagarna" som hölls där. Det är en medeltida marknad med tornerspel. Eftersom det var ca 30 grader varmt så var det inte särskilt mycket folk, vilket gjorde att det gick att se på tornerspelet och man behövde inte trängas. Skönt! Kanske inte arrangörerna tycker, men jag som besökare uppskattar det i alla fall.


Nu ser vi fram mot fruns 40-årsdag i veckan innan vi drar iväg på nästa tripp med husvagnen. Från början hade vi bestämt att vi skulle till Årjäng, men nu har vi ändrat resmål till Karlstad istället. Tycker jag låter bättre faktiskt! Sen är det bara att börja jobba igen.


Apropå jobb så har jag sen en vecka tillbaka lite beslutsångest, eftersom jag blivit erbjuden nytt jobb och inte riktigt kan bestämma mig. Vet ju att det nya jobbet inte är helt "familjevänligt" angående tiderna. Å andra sidan så är tiderna jag har just nu helt uppåt väggarna, även om jag har fridagar som underlättar mycket för frun. Det som ställer till det är att det är en stor omläggning på gång, men jag är inte övertygad om att det blir så mycket bättre bara. Får nog bestämma mig under dagen!  Ajöss så länge då!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards