Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Nästan klart

Av Leif Jendelöv - 3 augusti 2010 22:56

Nu har jag äntligen, efter ett litet uppehåll under semestern, fått upp alla takplåtar på "verkstan". Nu återstår "bara" lite rännor på den ena sidan samt ett par vindskivsplåtar. Sen tänkte jag passa på att måla på lite rödfärg också när jag ändå har spikat upp en ställning. Synd bara att allt tar sådan tid! När jag har sedan är klar har jag en hel A4-sida med en lista på andra projekt att syssla med under hösten. Så det känns inte som om det fattas sysselsättning i alla fall.


Som tur är när man håller på så har man ju en massa hjälp. Framförallt från Pontus, som har en hel massa idéer om hur saker ska vara. Idag så var han dessutom på väg upp för stegen när jag höll på. Förmodligen för att tala om för mig att jag gjorde fel, vad vet jag? Sen så har han byggt en del konstnärliga saker av alla hängrännsdelar. Delar som jag tyckte att jag behövde bättre, så till hans stora förtret så var jag ju tvungen att riva hans konstverk. Eftersom han också är en sådan ordningsam liten pojke, så har han ju naturligtvis "sorterat" alla delar och placerat ut dem lite lagom strategiskt. Det innebär ju lite letande, men det löste sig det med till slut.


I morgon blir det nog inte så mycket gjort, för då ska vi på begravning. Sen så ska jag jobba en hel massa innan jag får nåt ledigt igen. Lite rörigt på jobbet också, så man kan aldrig riktigt vara säker på hur man jobbar. Till råga på allt så har jag en massa jobb att göra med idrottsföreningen. Nu är det nog dags att sova tror jag, gonatt på er så länge då!


/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards